مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آزادی گروگان ۱۰ ساله در زاهدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

آزادی گروگان ۱۰ ساله در زاهدان

سردار احمد طاهری  جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کار آگاهان پلیس آگاهی این استان کودک ۱۰ ساله پس ۲ هفته اسارت از چنگال آدم ربایان رهایی یافت.

سردار احمد طاهری  اظهار کرد: در پی اعلام فقدانی پسر بچه‌ای ۱۰ ساله در شهر زاهدان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: این پسر بچه در نهم دیماه سال جاری برای خرید نان از منزل خارج و به منزل باز نگشته بود و تلاش ۲۴ ساعت خانواده او نیز برای پیدایشش نتیجه‌ای نداشت که با حضور والدین کودک در پلیس آگاهی و تشکیل پرونده فقدانی بلافاصله تحقیقات پلیس برای پیدایش او آغاز شد.

سردار طاهری ادامه داد: با تشکیل پرونده فقدانی در پلیس آگاهی افرادی ناشناس با خانواده کودک تماس گرفته و در قبال آزادی او مبلغ ۸ میلیارد ریال در خواست کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت حفظ جان کودک ربوده شده تحقیقات گسترده‌ای توسط کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی آدم ربایان و رهایی او آغاز شد که در پی تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد کودک توسط سرنشینان یک دستگاه سواری پژو ربوده شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرانجام کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با استفاده از سرنخ‌های بدست آمده و انجام یک سری تحقیقات گسترده میدانی آدم ربایان را شناسایی کردند.

سردار طاهری بیان کرد: آدم ربایان که در پی اقدمات پلیس عرصه را برخود تنگ دیدند روز گذشته مجبور به آزادسازی این کودک در یکی از خیابان‌های سطح شهر زاهدان شدند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به سرنخ‌های بدست آمده تلاش برای دستگیری عاملان متواری این آدم ربایی ادامه دارد.

جریمه شکار هر قطعه هوبره ٣٠٠ میلیون ریال است

رییس اداره محیط زیست ایرانشهر گفت: جریمه شکار هر قطعه پرنده هوبره به منظور حفاظت از این گونه در حال انقراض ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

محمد انور هاشمزهی  اظهار داشت: با توجه به فصل مهاجرت پرنده هوبره به منطقه، با کسانی که اقدام به شکار این پرنده درحال انقراض کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

او  ادامه داد: مهاجرت پرنده هوبره که به زبان محلی «چرز» نام دارد از نیمه دوم آبان از سرزمین‌های شمالی به ایرانشهر آغاز شده و تا پایان اسفند در این منطقه زیست می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: زیستگاه این پرنده مهاجر دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متاسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند.

او  بیان کرد: هوبره مشتری‌های زیادی در بین عرب‌های ساکن کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان این پرندگان را به این کشور‌ها قاچاق می‌کنند.

هاشمزهی با هشدار به شکارچیان متخلف و تاکید بر پرهیز از شکار این پرنده حمایت شده و کمیاب افزود: هرگونه شکار و صید حیوانات و پرندگان تحت حمایت محیط زیست پیگرد قانونی دارد.

او بیان کرد: تا کنون بیش‌از ۴هزار تله زنده‌گیری هوبره از ابتدای دی تا کنون از سطح منطقه جمع‌آوری شده است.

دستگیری  عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور

با تلاش شبانه روزی پلیس ۱۱ نفر از عاملان سرقت‌های به عنف و مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۶ فقره سرقت کشف شد.

سردار"احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های به عنف و مسلحانه، طی یک هفته گذشته ۱۱ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

او  افزود: در این راستا مأموران انتظامی در شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "سراوان"، "چابهار" و "قصرقند" با هماهنگی‌های قضائی در عملیات‌های مقتدرانه این افراد سابقه دار را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: در این رابطه علاوه برکشف ۲ دستگاه خودروی مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۶ دستگاه تلفن همراه مسروقه و مقادیری وجه نقد به همراه تعدادی چاقو، قمه، اسپری فلفل و شوکر کشف شد.

سردار طاهری تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، ۵ فقره سرقت به عنف خودرو، ۲ فقره سرقت به عنف مغازه و ۶ فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سارقان اماکن دولتی به دام افتادند

با اقدام به موقع پلیس چابهار ۲ سارق حرفه ای، در حین سرقت اموال یکی از ادارات دولتی دستگیر شدند.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت: شب گذشته مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار هنگام گشت زنی در سطح حوزه با تیز بینی ۲ مرد جوان را که در حال سرقت اموال یکی از ادارات دولتی و بارگیری آن‌ها داخل یک خودروی وانت تویوتا بودند مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه هر ۲ سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این ۲ سارق که معتاد و دارای سابقه سرقت بودند پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های تکمیلی به یک فقره سرقت اموال اماکن دولتی دیگر در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار