فرماندار شهرستان زرقان گفت: در دهه فجر امسال، ۱۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد احمدی منش فرماندار شهرستان زرقان در نشست خبری، اظهار کرد: در دهه فجر امسال با حضور استاندار فارس در اولین سفر به این شهرستان شاهد افتتاح ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان خواهیم بود.

او افزود: افتتاح ۲ سالن فرهنگی، افتتاح یک تصفیه خانه، بهره برداری از ۳ مرکز بهداشت درمان، افتتاح ۳ پروژه مخابراتی و فیبر نوری، افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب، افتتاح سالن‌های ورزشی و بهره برداری از پروژه‌های کشاورزی در بخش گلخانه از مهمترین این پروژه‌ها در دهه فجر است.

احمدی منش، همچنین از راه اندازی دومین شهرک صنعتی در شهرستان زرقان با اشتغالزایی ۵ هزار نفر در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار خبر داد و گفت: ۳ گروه برای ایجاد این شهرک متقاضی هستند و تا کنون پیش بینی سرمایه گذاری هنوز نشده است.

فرماندار شهرستان زرقان از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری انتخابات حداکثری خبر داد و بیان کرد: ۴۲ شعبه اخذ رای پیش بینی شده و حدود هزار نفر جهت برپایی انتخابات مشارکت و همکاری دارند.

احمدی منش اظهار داشت: بیش از ۴۲ هزار نفر در شهرستان زرقان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند.

فرماندار شهرستان زرقان گفت: شهرستان زرقان با ویژگی های خاص و با جمعیت ثابت ۵۶ هزار نفر، با داشتن ۶۰۰ واحد کارگاهی، ۷ هزار واحد صنفی، ۴۰۰ واحد صنعتی و با نزدیکی به شهرستان های بیضاء، مرودشت و شیراز از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

او افزود: این شهرستان نیز دارای ۳ دانشگاه پیام نور، فرهنگیان و آزاد است و بنا داریم ۲ دانشگاه دیگر به مجموعه این شهرستان اصاف خواهد شود.

احمدی منش نرخ بیکاری در این شهر را بین ۹ تا۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: البته این آمار به نسبت تغییر جمعیت است.

او بیان کرد: این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و واحد های گلخانه ای میتواند قطب صنایع تبدیلی استان باشد.

احمدی منش تصریح کرد: تهیه برنامه کوتاه مدت یک ساله برای پاسخ مطالبات مردمی، ارتقاء جایگاه ها، استقرار اداره ها، پیگیری وضعیت واحدهای شهرک های صنعتی، رسیدگی به وضعیت زیست محیطی با توجه به فعالیت برخی کارخانه ها و شرکت های آلاینده، استاندارد سازی، اصلاح فرآیند تولید، سلامت و بهداشت مردم از مهمترین برنامه های در اولویت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افتتاح طرح ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار