مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اختیارات استان‌ها در حوزه مطبوعات محدود است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری توزیع آگهی‌های دولتی، تخصیص یارانه و سهمیه کاغذ مطبوعات را در اختیار معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: این اختیارات در سال‌های اخیر از استان‌ها سلب شده است و تمامی این امور از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور و پورتال معاونت مطبوعاتی انجام می‌گیرد.

او افزود: توزیع آگهی‌های دولتی بر اساس شاخص‌ها و پارامتر‌هایی است که در سامانه مشخص شده و به مواردی از جمله تعداد صفحات نشریه، نظم در انتشار، نوع نشریه شامل روزنامه، ماهنامه و هفته نامه و ضریب کیفی نشریات بستگی دارد.

کارگران با اشاره به محدودیت آگهی‌های تجاری در استان اضافه کرد: از آنجا که چهارمحال و بختیاری، استانی غیرصنعتی است و ظرفیت‌های زیادی در این حوزه ندارد، آگهی‌های تبلیغاتی نیز در استان بسیار اندک و محدود است و از بین آگهی‌های موجود در طول سال سهم کمی به همه نشریات تعلق می‌گیرد.

او با تأکید بر اینکه استان، دخالتی در تخصیص یارانه مطبوعات ندارد ادامه داد: این موضوع نه تنها منجر به نارضایتی مطبوعات و رسانه‌ها شده است بلکه گلایه ما را نیز به دنبال داشته چرا که معتقدیم استان‌ها با اشراف بر فضای مطبوعاتی خود می‌توانند در توزیع این یارانه عملکرد بهتری داشته باشند.

کارگران گفت: سهمیه کاغذ نیز از طریق خانه مطبوعات استان انجام می‌گیرد و با توجه به نظارتی که در این خصوص انجام شده به همه نشریات سهمیه تعلق گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

کارگران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نشریه سراسری در استان نمایندگی دارد و ۹۰ نشریه محلی مجوز انتشار دریافت کرده است افزود: نیمی از این تعداد نشریات محلی استان غیرفعال هستند و برخی از نشریات نیز به طور منظم و مستمر چاپ و توزیع نمی‌شوند که این موضوع نیز نیازمند آسیب شناسی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار