معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی گفت: دومین جشنواره سالانه شعر کازرون با سه محور و به همراه بزرگداشت گُلبُن کازرونی، شاعر بنام کازرون در دوره قاجار، برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی رضایی گفت: باتوجه به وجود رشته زبان و ادبیات فارسی تا مقطع دکترا در دانشگاه سلمان فارسی و وجود ظرفیت‌های غنی شعر در کازرون از گذشته تاکنون، برگزاری جشنواره شعری به نام جشنواره سالانه شعر کازرون در تقویم فرهنگی دانشگاه تصویب شد تا از این طریق بتوان بیش از پیش از ظرفیت‌های علمی موجود در این دانشگاه برای ارایه خدمات علمی و فرهنگی به شهرستان کازرون استفاده کرد.

او با اشاره به استفاده از نظر کارشناسان برای برنامه‌ریزی جشنواره سالانه شعر کازرون، افزود: در تلاش هستیم تا این جشنواره بتواند به عنوان یکی از بسترهای لازم برای تقویت فضای فرهنگی شهرستان کازرون ایفای نقش کند و به دنبال تحقق این موضوع، جلسات متعددی را با کارشناسان حوزه‌ی شعر و ادبیات برگزار کرده‌ایم تا ساختار اجرایی جشنواره با بهترین بهره‌وری ممکن شکل‌ گیرد.

رضایی ادامه داد: این جشنواره فرصتی مناسب برای پرداختن به چهره‌های شاخص شعر کازرون محسوب می‌شود و در همین راستا هر دوره به بزرگداشت یکی از شاعران کازرونی اختصاص می‌یابد.

او افزود: نخستین جشنواره با یاد شاعر فقید و بنام کازرونی، مرحوم نصرالله مردانی برگزار شد و جشنواره پیش‌رو به بزرگداشت گُلبُن کازرونی از شعرای عصر قاجار اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی با اعلام اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره سالانه شعر کازرون در این دانشگاه راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: با تأسیس و راه‌اندازی دبیرخانه سالانه شعر کازرون در تلاش هستیم تا ضمن مدیریت بهتر برگزاری جشنواره سالانه شعر، در طول سال نیز ارتباط‌های موثر و بیشتری با جریان‌های شعر و ادبیات کازرون برقرار کنیم تا از این طریق بتوانیم خدمات علمی و پژوهشی بیشتری را در حوزه ادبیات به این شهرستان ارایه کنیم.

رضایی بیان کرد: این جشنواره در سه محور آزاد، کازرون و طنز برگزار و در هر محور اشعار آزاد و کلاسیک به صورت جداگانه داوری خواهد شد.

او اظهار داشت: شرکت در بخش مسابقه این جشنواره محدودیت سنی ندارد و از برگزیدگان نهایی در روز برگزاری جشنواره قدردانی می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی گفت: دومین جشنواره سالانه شعر کازرون اول اردیبهشت سال ۱۳۹۹ در این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار