معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای همگرایی علوم، لازم نیست ساختار‌ها تغییر کند، بلکه ایجاد ساختار‌های نرم، بسیار موثر‌تر از ساختار‌های خشک اداری است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد:  ارتباط بین رشته‌ای و لزوم همکاری متخصصین رشته‌های مختلف برای توسعه علمی کشور اهمیت دارد، این امر مستلزم همکاری بیشتر وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: برای همگرایی علوم، لازم نیست ساختار‌ها تغییر کند، بلکه ایجاد ساختار‌های نرم، بسیار موثر‌تر از ساختار‌های خشک اداری است.

حقدوست با اشاره به سابقه تلاش‌های صورت گرفته برای همکاری‌های علمی وزارت بهداشت و وزارت علوم گفت: لازم است معاونت‌های متناظر در هر دو وزارتخانه با یکدیگر چارچوب همکاری تنظیم کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ساز و کار‌های این همکاری را بسیار ساده خواند و گفت: اگر متخصصین در دانشگاه‌های زیرمجموعه هریک از وزارتخانه‌ها در قالب پروژه‌های مشترک با دیگر وزارتخانه همکاری کنند، ارتباط‌ها و گفتمان‌های دو طرف را تقویت می‌کند.

او تصریح کرد: چنانچه ساز و کار اصلی این همکاری نهایی شود، دانشگاه‌های زیر مجموعه دو وزارتخانه که در یک استان مستقر هستند می‌توانند بسته به ظرفیت‌ها و نیاز‌های خود از این ساز و کار استفاده کنند.

حقدوست از تجربه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در همکاری با دانشگاه‌های وزارت علوم گفت: در صورتی که زیرساخت‌ها آماده باشد، دانشجویان هر وزارتخانه می‌توانند برخی دروس را در دانشگاه‌های وزارتخانه دیگر طی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار