مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از حاکمیت هوای سرد و یخبندان تا آخر هفته در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز (سه شنبه ۱ بهمن) آسمان استان ابری و مه آلود توام با هوای سرد بوده و تنها در برخی از مناطق کوهستانی (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان) بارش خفیف و پراکنده برف احتمال می‌رود.

او بیان کرد: امشب و صبح فردا یخبندان و هوای بسیار سرد در استان حاکم خواهد شد بطوریکه دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس زیر صفر هم افت خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۳ بهمن) شرایط جوی در سطح استان پایدار بوده و به دلیل حاکمیت کم فشار سطح زمین در منطقه، آسمان غالب مناطق استان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز در اواسط روز چند درجه‌ای افزایش می‌یابد.

محمدی تصریح کرد: ضمناً در روز پنجشنبه وزش باد‌های جنوبی - غربی پدیده غالب بوده و در اغلب مناطق استان سرعت وزش باد تند تا شدید انتظار می‌رود.

او گفت: در روز جمعه با شمالی شدن جریانات جوی و نفوذ هوای سرد از عرض‌های شمالی، آسمان استان ابری و مه آلود شده و ضمن کاهش محسوس دمای هوا بارش برف و باران در مناطق مرکزی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: سامانه بارشی ظهر شنبه هفته آینده از استان خارج شده، اما روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آتی هوا بسیار سرد خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.