۱۵ واحد صنعتی خراسان شمالی در رده صنایع آلاینده قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی اله پور سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه این صنایع شناسایی شده اند، گفت: ایجاد آلایندگی در بسیاری از این صنایع به علت مشکلات مدیریتی است که با به کار بستن شیوه‌های مدیریتی می‌توان تا مقدار قابل توجهی از ایجاد آلایندگی کاهش داد.

اله پور همچنین افزود: مناطق چهارگانه محیط زیست خراسان شمالی ۱۵ هزار هکتار کانون فعال تولید ریزگرد دارد که این کانون‌ها شناسایی شده اند و باید با اقدامات پیشگیرانه همچون کاشت گیاهان، این کانون‌ها را از بین برد.

او گفت: براساس دستگاه‌های موجود، وضعیت گرد و غبار در استان در حال پایش است و ذرات گرد و غبار از یک، دو و نیم تا ده میکرون قابل سنجش است.

اله پور افزود: شهر بجنورد یک ایستگاه سنجش گرد و غبار دارد و دهه فجر نیز یک ایستگاه دیگر در شهرستان جاجرم افتتاح خواهد شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: واحد‌های تولید شن و ماسه و سنگ شکن ها، صنایعی هستند که موجب ایجاد آلایندگی گرد و غبار می‌شود که بر اساس قانون هوای پاک، کارگروهی پیش بینی شده که در این واحد‌ها صنایع آلاینده شناسایی شود و اقدامات لازم برای خروج آن‌ها از محدوده شهر صورت بگیرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.