رئیس دانشگاه آزاد همدان گفت: این دانشگاه از سال آینده ۳۰ دانشجوی پزشکی را پذیرش می کند.

پای دانشجویان پزشکی به دانشگاه آزاد همدان باز می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد همدان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه  هم اکنون ۵۳۱ رشته در واحد‌های استان همدان فعال هستند، گفتت: ۲۴ رشته در مقطع دکتری، ۱۱۵ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲۱۱ رشته مقطع کارشناسی و ۱۸۳ رشته در مقطع کاردانی فعال است.

او از اخذ موافقت اصولی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد همدان خبر داد و گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و استاندارد‌های پزشکی موجود در دانشگاه وزیر بهداشت موافقت ضمنی خود را با راه اندازی رشته پزشکی در این دانشگاه اعلام کرده است.

قائمی ادامه داد: این دانشگاه از مهرماه سال ۹۹ با پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی راه اندازی این رشته را رسما آغاز خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان به اجرای طرح پایش اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد تصمیم بر موضوعی و تخصصی کردن رشته‌های این دانشگاه دارد و با برگزاری دوره‌های مهارت افزایی در مراکز آموزش عالی دانشگاه آزاد فارغ التحصیلان ادعای تخصص خواهند داشت.

قائمی با ییان اینکه برگزاری دوره‌های مهارتی، دانشجویان را توانمند و اشتغال را افزایش می‌دهد، گفت: اجرای طرح پایش دانشگاه را از سردرگمی در پژوهش نجات می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان همچنین از جذب دانشجو در چند رشته جدید خبر داد و عنوان کرد: رشته های؛ مهندسی صنایع، اپتیک و لیزر، مدیریت کسب و کار کوچک، مهندسی فضای سبز و مدیریت صنعتی از مهرماه امسال در این دانشگاه ارائه شده است.

او با اشاره به ۴۰۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان و ۱۰ هزار نفر در واحد همدان مشغول به تحصیل هستند.

قائمی به آغاز ثبت نام رشته‌های بدون آزمون خبر داد و عنوان کرد: امکان تحصیل در دو رشته همزمان نیز در دانشگاه آزاد همدان فراهم شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان که از سال ۶۶ فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون بیش از یکصد هزار نفر فارغ التحصیل داشته است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.