خشونت علیه کودکان یک مشکل جدی در آمریکاست و محققان این کشور می‌گویند قرار گرفتن بچه‌ها در معرض خشونت باعث تغییرات منفی و غیرقابل جبران در مغز می‌شود.

خشونت برضد کودکان مغز را متحول می‌کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد اعمال خشونت علیه کودکان به خصوص در میان خانواده‌های فقیر آمریکایی بیشتر است و این احساس عدم حمایت اجتماعی در دراز مدت هم فعالیت مغز کودکان را دچار مشکل می‌کند و هم باعث افزایش ابتلای آن‌ها به دیابت، سرطان و دیگر بیماری‌های صعب العلاج می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان می‌گویند کودکانی که در معرض خشونت بوده اند، در بزرگسالی بیشتر احساس ترس و استرس می‌کنند و در برابر تهدیدات ساده واکنش‌های غیرمعقولی نشان می‌دهند. این بررسی با مطالعه ۱۷۷ نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله انجام شده و نشان می‌دهد مشکل یادشده به خصوص در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار و افراد زیر خط فقر در ایالات متحده حادتر است.

محققان مغز داوطلبان را با ام آرآی اسکن کردند و به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن کودکان در معرض خشونت ارتباط میان بخش‌هایی از مغز را مختل می‌کند که باید در برابر تهدید‌های مختلف واکنش معقول و متناسب نشان دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.