رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گفت: روستائیان مهابادی ۱۲ دوره آموزشی مهارتی را فرا گرفتند.

کریم دوخت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال بیش از ۱۷۳ نفر از روستائیان شهرستان مهاباد آموزش‌های مهارتی را در قالب ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت فراگرفتند.

او با تأکید بر اینکه فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، افزود: آموزش‌های دوره‌ای هنرجویان دربخش خواهران با هدف توانمند سازی نیروی کار روستایی برای مشارکت در فعالیت‌های صنایع دستی و فرهنگ و هنر و خیاطی بوده است.

کریم دوخت اضافه کرد: به منظور جبران کمبود مراکز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای که سرمایه گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نمی‌باشد، در قالب تیم‌های سیار در روستا‌های تابعه شهرستان‌های ارائه شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی هزینه بر بوده و ارائه برخی از این آموزش‌ها به زیرساخت‌های سنگینی نیاز دارد که این امکان برای بخش خصوصی میسر نبوده و این آموزش‌ها اغلب در بخش دولتی ارائه می‌شوند.

کریم دوخت بیان کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد تمام رشته‌ها از پایه آموزش داده می‌شود.

او ادامه داد: در این دوره‌ها انواع حرفه‌ها و مهارت‌های کاربردی با توجه به نیاز بازار و تقاضای داوطلبان از جمله برق، تأسیسات، رایانه، دوزندگی، خیاطی، صنایع دستی و رشته‌های کاربردی دیگر به کارآموزان آموزش داده شده و پس از پایان دوره برای افرادی که با موفقیت آن را گذرانده باشند، گواهی معتبر صادر می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.