نایب رئیس خانه احزاب گفت: نامه‌هایی به وزارت کشور و شورای نگهبان نوشتیم و در حال پیگیری رد صلاحیت دبیران کل هستیم.

قدرتعلی حشمتیان، نایب رئیس خانه احزاب و دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نامه‌هایی که اخیرا از سوی خانه احزاب به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال شده است گفت: در خصوص رد صلاحیت‌های دبیران کل احزاب، از طرف خانه احزاب، نامه‌هایی به آقایان عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور و کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نوشتیم.

او ادامه داد: آقای عرف به سرعت به نامه من پاسخ دادند و گفتند ما در هیئت اجرایی به وظایف قانونی خود عمل کردیم و بر مبنای منابع چهارگانه عمل کردیم و بر این اساس، تعداد اندکی از دبیران کل احزاب رد صلاحیت شدند؛ پاسخ آقای عرف ما را متقاعد کرد و دیگر از جوابی که گرفتیم قانع شدیم.

حشمتیان افزود: اما شورای نگهبان علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز جوابی به ما نداده که من در این مورد نامه‌ای به آقای لاریجانی نوشتم و لیست دبیران کل احزاب سراسر کشور، در حال جمع آوری است.

نایب رئیس خانه احزاب تصریح کرد: از جبهه مستقلین و اعتدالگرایان و جریان اصلاح طلبان تا جایی من دیدم، تعداد اندکی مورد قبول قرار گرفتند و تعدادی هم از جریان اصولگرایان رد صلاحیت شدند.

او در پایان عنوان کرد: من وظیفه خود می‌دانم که به عنوان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، بحث‌های پیش آمده برای هر سه جریان را پیگیری کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار