معاون توسعه اب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: هیچ شهری نداریم که تصفیه خانه به مرحله اجرا نرسیده باشد .

 تصفیه خانه فاضلاب ایرج شهبازی معاون توسعه اب و فاضلاب استان کرمانشاه  در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: بخش عمده ای از اجرای شبکه فاضلاب روانسرانجام شده است و در این پروژه خطوط فاضلابی  که به رودخانه وارد می‌شود اصلاح  خواهد شد با توجه به اینکه سراب روانسر از جاذب های گردشگری است این اقدام در دستور کار قرار دارد .

او با اشاره به  احداث تصفیه خانه  ثلاث بابا جانی گفت:  بر پروژه تازه اباد بالغ بر ۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و ۴۶ کیلومتر انجام شده و خط انتقال شبکه  پیشرفتی ۹۸  درصدی دارد  و ۶۹ درصد  نیز پیشرفت تصفیه خانه فاضلاب است سال گذشته نیز  ۲ میلیارد تومان  برای این پروژه هزینه شده و ۳ کیلومتر  اجرا شد و امسال صدر دصد پروزه به اتمام می‌رسد.

او با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص شهر پاوه گفت: یک تصفیه خانه در سال 84 در این شهر احداث شده بود و  امسال افتتاحیه تصفیه خانه شماره دو داریم و ۹۵ درصد شبکه فاضلاب  پیشرفت دارد که پرونده  این پروزه هم در شرف بسته شدن است.

او با اشاره به  پیشرفت ۵۸ درصد پروژه تصفیه خانه فاضلاب جوانرود گفت: در شهرهای  قصرشیرین سرپل ذهاب گیلانغرب  اسلام اباد غرب کنگاور و کرمانشاه تصفیه خانه به اتمام رسیده و درچهار شهر اول شبکه های فاضلاب نیز احداث شده است .

او گفت: کرند صحنه سنقر  هرسین روانسر جوانرود و تازه اباد  که صاحب تصفیه خانه  نیستد اما پیمانکارها فعال هستند و پروژه ها در حال اجراست.

شهبازی به  مشکل خطوط فاضلاب مسکن مهر تلاش  کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یک مخزن در حال ساخت داریم و  اساسی ترین مشکل ساخت مخزن است و خط انتقال حد فاصل معلم و زینبیه اگر انجام شود این معضلات حل می شود .

او گفت: برای اجرای پروژه ها  پیمانکارانی استفاده می کنیم که دارای صلاحیت هستند و مطابق قوانین کارشان که به اتمام می رسد تظامینی دارند که اگر در مدت پروژه اشکالی شد با هزینه پیمانکار انجام می شود و این ضمانت بر اساس اهمیت پروژهاز 6 ماه تا دو سال است.
شهبازی گفت: دریچه سراب قنبر از منابع تامین اب  شهر است  و هیچ فاضلابی وارد آن نمی شود و از کیفیت بالایی برخوردار است  هم چنین در ابشوران در کل مسیر 12 کیلومتر خط اصلی داریم و 20 کیلومتر مجموع خطوط اصلی و فرعی است و 100 میلیارد تومان  برای جداسازی فاضلاب از آبشوران نیاز است  که از سال اینده پروژه های ابشوران انجام می شود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.