فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از دستگیری ۵ حفار غیر مجاز در قهاوند خبر داد.

دستگیری ۵ حفار غیر مجاز در قهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ محمد حاجی‌عزیزی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در پی گزارش‌های منابع محلی مبنی بر رؤیت افراد ناشناس در منطقه و تردد افراد در حوالی تپه ثبتی در روستای «خماجین» پس از رصد اطلاعاتی عوامل یگان با همکاری پاسگاه انتظامی کوزره در حین گشت زنی تلفیقی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این وسیله نقلیه یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد، گفت: پس از بررسی میدانی محوطه یک مورد حفاری جدید بر روی تپه مذکور مشاهده و ۵ حفار غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از دستگیری چهار نفر حفار غیرمجاز در شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: با توجه به گزارش‌های مردمی در زمینه حفاری غیرمجاز در ارتفاعات روستای گلیان، نیرو‌های یگان حفاظت با همراهی نیروی انتظامی شهرستان به منطقه اعزام شدند.

حاجی‌ عزیزی با اشاره به دستگیری ۴ نفر که ۳ نفر آنان غیربومی بودند و با بیان اینکه در این عملیات موتور برق، مته برقی، ماسک فیلتر دار و همچنین ادوات حفاری کشف و ضبط شد، افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی، پرونده این افراد برای سیر مراحل قانونی تشکیل و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.