یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق اعلام کرد تاریخ تعیین نخست‌وزیر جدید این کشور مشخص شده است.

اعلام تاریخ تعیین نامزد نخست وزیری عراق از سوی ائتلاف فتحبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اخبار العراق، «عبدالامیر تعیبان» نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد زمان تعیین نخست‌وزیر جدید این کشور مشخص شده است.

وی گفت: با وجود اینکه فراکسیون‌های سیاسی هنوز برای انتخاب نخست‌وزیر به توافق نرسیده‌اند، اما پس از برگزاری راهپیمایی ضد آمریکایی روز جمعه نخست‌وزیر جدید تعیین خواهد شد.

تعیبان افزود: پیش از این ائتلاف البناء برای انتخاب نامزدی که مطابق با خواسته‌های مورد انتظار مردم است تلاش خود را آغاز کرد تا فردی که دو تابعیتی نباشد و دارای تجربه مدیریتی باشد برای تصدی نخست وزیری تعیین کند.

همچنین محمد سیاع السودانی، عضو فراکسیون دولت قانون تاکید کرد که برای انتخاب و تعیین نخست وزیر جدید دستورالعملی وجود ندارد و تاخیر در این انتخاب تحقق تمامی حقوق خواسته شده را به تاخیر می‌اندازد.

وی طرف‌های سیاسی را مسئول این تاخیر اعلام کرد چرا که به گفته وی فراکسیون‌ها حاضر نیستند الزامات خود را برای رسیدن به توافقی سیاسی که منجر به حل بحران کشور می‌شود کاهش دهند.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق گزینه پیشنهادی فراکسیون البناء یعنی اسعد العیدانی، استاندار بصره را نپذیرفت و پس از پارلمان عراق برای تعیین نخست وزیر جدید بار دیگر به چالش کشیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار