معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: افزایش جمعیت نیازمند یافتن راهکار علمی و منطقی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اردبیل گفت: باید برای توجیه زوج‌ها جهت فرزند آوری دلایل قانع کننده و علمی ارائه دهیم.

او با اشاره به کاهش میزان زاد و ولد در استان افزود: اختصاص تسهیلات ازدواج، فرهنگ سازی برای افراد بی علاقه به فرزندآوری و تلاش برای کاهش طلاق در استان از جمله راهکار‌های موثر در راستای افزایش موالید می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: انجام مطالعات علمی، جامعه شناختی و بهداشتی در زمینه باروری و نقش آن در جامعه از جمله اقداماتی است که باید توسط مسوولان و متولیان امر صورت گیرد.

ندایی اظهار کرد: مدیریت موالید در همه برهه‌های زمانی باید بر اساس علمی و نیاز کشور و استان به جمعیت جوان انجام شود تا از افراط و تفریط در زمینه بارروری و کاهش زاد و ولد جلوگیری شود.

او گرایش جمعیت به پیری را یکی از مشکلات اساسی در ۱۵ سال آینده بر اساس تحقیقات انجام گرفته اعلام کرد و گفت: با افزای جمعیت بالای ۶۰ سال عملا نیروی فعال جامعه کم می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل کاهش نیروی کارو افزایش جمعیت وابسته را از جمله مشکلات استان در چند سال آینده ذکر کرد و خواستار تشریح این موضوع و راهکار‌هایی برای افزایش زاد و ولد به جمعیت در سن باروری شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.