دستگیری شکارچی یک راس کل وحشی در جیرفت

روابط عمومی اداره کل محیط زیست کرمان اعلام کرد؛ حسب گزارشات واصله یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار غیرمجاز به دست شکارچی متخلف این فرد دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان کرمان، فردی که به بهانه سرکشی از محل زنبورداری خود در منطقه سورگاه اسفندقه با اسلحه ساچمه زنی تک لول اقدام به شکار یک راس کل وحشی نموده بود دستگیر شد.

بر اساس این گزارش مامورین یگان حفاظت محیط زیست جیرفت با حضور به موقع در منطقه موفق به دستگیری نامبرده شده و از خودروی وی لاشه یک راس کل وحشی کشف و ضبط کردند.

همچنین مراتب پس از کشف آثار و ادوات جرم و تنظیم صورتجلسه تخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی معادل بیست و پنج میلیون تومان تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست می‌باشد و علاوه براین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار