سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر ۷۵۷ میلیون دلاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی، طی ۹ ماهه امسال در استان انجام شده است.

محمودرضارحمتیان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: مجموع صادرات صورت گرفته از گمرگات و بازارچه‌های مرزی استان (بدون احتساب منطقه آزاد چابهار) طی مدت زمان ۹ ماهه امسال به وزن ۹۹۷ هزار و ۳۷۱ تن و ارزش بیش از ۷۵۷ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۱ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: میزان صادرات از گمرکات استان طی این مدت برابر با ۱۸۶ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۷۷۲ دلار و میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی استان نیز طی این بازه‌ی زمانی برابر با ۵۷۰ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۶۷ دلار است.

رحمتیان افزود: مصالح ساختمانی (سیمان)، میوه، نخود خام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی جات، پودرلباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی، کیسه پلاستیکی، عمده اقلامی می‌باشند که طی مدت ۹ ماهه سالجاری به کشور‌های پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشور‌ها، صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان، بیان داشت: براساس هدفگذاری سال ۹۸ میزان هدف صادرات استان به ارزش ۸۰۳ میلیون دلار تعیین که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در ۹ ماهه سال ۹۸ صادرات استان به ارزش ۷۷۲ میلیون دلار انجام شده است که می‌توان اشاره نمود که در این مدت حدود ۹۶ درصد از کل برنامه هدف سالیانه صادرات تحقق یافته است و ۴ در صد از برنامه باقی مانده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار