مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۷۷۰ واحد غیرمجاز طی ادوار گذشته در بستر رودخانه‌های استان ساخته شده که در سیل فروردین‌ماه امسال ۶۴ مورد از آن تخریب شد.

 بستر رودخانه به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۷۷۰ واحد غیرمجاز طی ادوار گذشته در بستر رودخانه‌های استان ساخته شده که در سیل فروردین‌ماه امسال ۶۴ مورد از آن تخریب شد.

او با بیان اینکه به هیچ وجه دیگر اجازه ساخت و ساز به واحد‌های تخریبی بستر رودخانه (۶۴ مورد) داده نمی‌شود، بیان  کرد: برای مالکان این واحد‌های تخریبی زمین و تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت و ساز در نظر گرفته‌ایم.

این مسئول در خصوص مابقی واحد‌هایی متخلف که در بستر رودخانه هستند، گفت: پرونده این واحد‌های متخلف توسط شهرداری‌ها و بنیاد مسکن برای تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف حقوقی به کمیسیون‌های ماده ۹۹ در روستا‌ها و ۱۰۰ در شهر‌ها در حال ارسال است تا رای مراجع قانونی را برای تخریب این واحد‌های غیرمجاز بگیریم.

او ادامه داد: بعد از اینکه رای قانونی بگیریم برای واحد‌هایی که که به‌صورت متصرف غیرقانونی بوده و به صورت غیرمجاز نیز ساخت و ساز انجام داده کمکی در نظر نمی‌گیریم، ولی برای مالکانی که حق مختصر آن‌ها ثابت شود توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور آب کمک‌هایی در راستای جبران خسارتی در مقابل سیل اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.