رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: سامانه بارشی در آذربایجانغربی تا فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای بارش برف به صورت متناوب تا قبل از ظهر فردا دوشنبه در استان ادامه می‌یابد. 

او افزود: ورود سامانه بارشی به آذربایجانغربی که از پنجشنبه هفته گذشته وارد استان شده بیشتر مناطق جنوب و مرکز آذربایجانغربی را تحت تأثیر خود قرار داده و موجب بارش برف و تعطیلی مدارس در این مناطق شده است.

محمدپور گفت: با شروع فعالیت این سامانه تاکنون در آذربایجانغربی بیشترین بارش در پیرانشهر به مقدار ۲۱.۲ میلیمتر در اشنویه ۲۰.۸ میلیمتر و در سردشت ۱۸.۴ میلیمتر و در مهاباد ۹ میلیمتر ثبت شده است.

او تصریح کرد: با عبور این سامانه از فردا کاهش محسوس دما به طور میانگین بین سه تا چهار درجه در استان روی خواهد داد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: طی شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی شش درجه سانتیگراد سردترین و نقده با حداکثر دمای دو درجه سانتیگراد گرمترین شهر آذربایجانغربی بود و دمای مهاباد نیز بین منفی چهار تا صفر درجه سانتیگراد در نوسان بود.

طبق بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی، سامانه بارشی وارد شده به استان از روز سه‌شنبه هفته جاری از منطقه خارج شده و توده هوای سرد جایگزین آن می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.