رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،گفت:ترویج تقاضامحوری و ایجاد بازار به روز گامی موثر در راستای ایجاداشتغال و کارآفرینی خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورگفت: یکی از ویژگی های کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای خلق نوآوری منطبق با سلایق بیرون از مؤسسه است و  این نوآوری باید به گونه ای باشد که بتوانیم تقاضامحوری با بازار به روز را برای اشتغال و کارآفرینی در سطح جامعه به ویژه بانوان مستعد ایجاد کنیم.

اوسط هاشمی افزود: اگر از هنر و ذوق به خوبی بهره نبریم، جامعه را خوب نشناسیم و نوع نگاه ها را به خوبی بررسی نکنیم، نمی توانیم آموزش های لازم را با توجه به نیاز جامعه ارائه کنیم.

او گفت: یکی از مباحث جدی در پژوهش و مطالعات عرصه فنی حرفه ای نحوه ورود به بازار کار است که اگر بررسی های لازم پیش از ورود به بازار انجام شود، کارآموز می تواند با ایجاد تنوع، در بازارکار تحول ایجاد کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه خدایی که ما را آفریده قدرت خلق را نیز در ما قرار داده و ما با تکیه بر خرد، اندیشه و توانمندی های خود موظف به خلق هستیم، برخورداری از مهارت را مقدم بر مدرک گرایی خواند و افزود: اکنون با نگرش غلط در جامعه مواجه هستیم که مدرک گرایی در اولویت قرار دارد و در صورتی که تحصیلات هم نداشته باشیم، اختراع، خلاقیت، نوآوری و ابتکار می تواند در وجود آدمی رشد کند.

هاشمی در خصوص اهمیت حضور زنان در جامعه و در عرصه کارآفرینی گفت: نقش آفرینی توام با کار بسیار مفید و مؤثر است و حتی با پشت میز ننشستن هم می توان خلق اثر و کار مؤثر انجام داد؛ با توجه به غنی بودن کشور ایران و با توجه به وجود تحریم ها و سیاست های سخت گیرانه، حضور بانوان باید در عرصه های هنری و کارآفرینی پررنگ تر باشد.

او  در بازدید از کارگاه سازه های دستی به وسیله روزنامه و با اشاره به آمار بالای ضایعات در ایران افزود: باید با انجام برنامه ریزی های لازم به سمت بازیافت و جداسازی کاغذ از زباله ها حرکت کنیم و در این زمینه باید شهرداری ها ورود کنند و از نظر تحقیق و پژوهش نیز کار در این زمینه را توسعه دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر اینکه کرج باید پایلوت بحث سازه های کاغذی و روزنامه ای شود گفت:  باید در این زمینه از کار به سمت صنعتی شدن پیش برویم که زمینه صنعتی شدن آن هم در بازار بسیار قوی است و کرج می تواند در این زمینه خوش بدرخشد، با دیگر استان و شهرهای کشور قرارداد منعقد کند و با راه اندازی اتاق های فکر در این زمینه همزمان با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های تولید و طراحی در این زمینه رشد کند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما 

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.