صلیب سرخ لبنان اعلام کرد در تظاهرات شب گذشته خشن‌ترین درگیری‌ها میان مردم و نیرو‌های امنیتی رخ داد که به زخمی شدن ۲۲۰ نفر منجر شد.

صلیب سرخ لبنان: بیش از ۲۲۰ نفر در تظاهرات شب گذشته زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، پس از درگیری شدید شب گذشته میان معترضان و نیرو‌های امنیتی در بیروت، پایتخت لبنان، آرامش به این منطقه بازگشته است.

این تظاهرات خشن‌ترین و شدید‌ترین درگیری‌ها از ابتدای آغاز موج تظاهرات لبنان از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ بوده است که به زخمی شدن بیش از ۲۲۰ نفر منجر شده است.

برخی مردم لبنان در اعتراض به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور خود شب گذشته در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند. همچنین پارکینگ خودروها، برخی مراکز تجاری و مغازه‌ها و خیمه‌های معترضان را در مرکز بیروت به آتش کشیدند.

صلیب سرخ لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۸۰ نفر از زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شدند و بیش از ۱۴۰ نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

اعتراضات لبنان که سبب برکناری سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان در ماه اکتبر شد، سیاستمداران این کشور در به توافق رسیدن بر سر یک دولت جدید یا طرحی به منظور نجات اقتصاد از بدهکاری‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان ناتوان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار