استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ۱۵۴۲ روستای درگیر سیل ، ۱۰۲۳ روستا در شرایط بحرانی سیل بودند و امداد رسانی فوری شدند.

۱۰۲۳ روستای سیستان و بلوچستان در شرایط بحرانی سیل بودندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان که با حضور رییس جمهوری و شماری از وزرا در چابهار برگزار شداظهار داشت: ما از روز ۱۸ دی اخطاریه هواشناسی را دریافت کردیم و بلافاصله به تمامی دستگاه‌ها اعلام هشدار کردیم.

او  با بیان اینکه این سیل ۷۰ درصد مساحت استان را در برگرفت گفت: هرچند بارندگی‌ها دو برابر برآورد هواشناسی بود، ولی خوشبختانه با اعلام آمادگی لازم هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم و مردم در کانون‌های بحران به مناطق امن انتقال داده شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مدت سیل بیش‌از ۳ هزار نفر از سیل نجات داده شدند که ۵۵۰ نفر در شرایط بحرانی بودند و عمدتا در منطقه زرآباد کنارک و دشتیاری چابهار کانون‌های بحران سیل نجات داده شدند.

او  گفت: ۱۵۴۲ روستا درگیر سیل بودند که از میان ۱۰۲۳ روستا شرایط بحرانی داشتند، ۸۷۵ راه روستایی مسدود شد که با تلاش‌های صورت گرفته ۷۴۵ راه باز و هنوز ۳۰ راه مسدود است.

او  ادامه داد: هم‌چنین برق ۸۲۵ روستا قطع شد که درحال حاضر برق همه وصل شده است، آب ۲۴۵ روستا قطع شد که درحال حاضر به جز ۹۹ روستا برای بقیه وصل است؛ هم‌چنین تمام ۵۲۲ روستایی که ارتباط تلفنی‌شان قطع شده درحال حاضر به شبکه مخابرات وصل هستند.

موهبتی گفت: در طول مدت سیل ۱۴۵ سورتی پرواز با ۱۲ فروند بالگرد ارتش، سپاه، هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی برای کمک به سیل زدگان انجام شد.

او  با اشاره به خسارات این سیل فراگیر گفت: این سیل ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که به راه‌ها ۸۵۰ میلیارد تومان، به مسکن ۸۲۰ میلیارد، به بخش کشاورزی ۶۴۰ و به سایر بخش‌ها از جمله آموزش و بهداشت و درمان ۹۹۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار