به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار در حوزههای مختلف همچون بازرسی کار، تشکلهای کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمتهای خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه میدهد.
او افزود: ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری کارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلفهای کارفرمایان در برابر حقوق کارگران و ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از اهداف راه اندازی این سامانه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این سامانه سرعت، دقت و تسهیل در انجام امور جامعه هدف بویژه در مراجع حل اختلاف و همچنین تسهیلگری و جلوگیری از اطاله وقت کارگران و کارفرمایانی که قرار است از خدمات زیرسامانههای این سامانه بهرهمند شوند، مدنظر قرار گرفته است.
او با بیان اینکه استفاده از این سامانه به احراز هویت کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان دولت منوط است، گفت: کارگران و کارفرمایان میبایست برای انجام امور مربوط به احراز هویت در ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت تعیین شده در استان مراجعه و ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را از این دفاتر دریافت کنند.
جهاندیده افزود: پس از احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور نیازی به مراجعه حضوری کارگران و کارفرمایان به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و فرد میتواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت کرده، درخواست خود را از طریق آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir پیگیری کند.
او در خصوص تعرفه دفاتر پیشخوان در راستای احراز هویت افراد برای سامانه جامع روابط کار افزود: کارگران و کارفرمایان باید فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند و تعرفه ثبت نام در این سامانه در دفاتر پیشخوان برای کارگران ۵ هزار تومان و برای کارفرمایان نیز ۶ هزار تومان تعیین شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در راستای اجرای بند «ب ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه» مبنی بر تکلیف دستگاههای اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعاملپذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاستهای دولت تدبیر و امید و در راستای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولان قانون کار، اقدام به ایجاد سامانه جامعه روابط کار کرده استو
انتهای پیام/ع