روحانی در چابهار:

نداشتن تلفات جانی در سیل سیستان و بلوچستان برای دولت افتخار است

رئیس جمهور گفت: نداشتن تلفات جانی در سیستان و بلوچستان برای دولت و همه زحمتکشان افتخار است.

نداشتن تلفات جانی در سیل سیستان و بلوچستان برای دولت افتخار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،روحانی رییس جمهور در جلسه هماهنگی مدیریت بحران با حضور مدیران کل سیستان و بلوچستان در چابهار با بیان اینکه مشکل برق سیستان و بلوچستان برطرف شده ،گفت: تنها چند روستا در این استان آب آشامیدنی آن‌ها قطع است که بزودی برطرف می‌شود.

او افزود:سیل برای مردم سیستان و بلوچستان مشکلاتی را ایجاد کرده که دولت در تلاش است تا آنها را بر طرف کند.

روحانی اضافه کرد: ما مشکلات مردم سیستان و برطرف  و در کنار این مردم صبور هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه اگر سدی در سیستان و بلوچستان وجود دنداشت، قطعا تلفات و خسارت‌های بسیار زیادی را در سیل اخیر شاهد بودیم ،گفت:نداشتن تلفات جانی در این استان برای دولت و همه زحمتکشان افتخار است.

او افزود: باید سد‌های نیمه تمام در این استان تکمیل شود.

روحانی گفت:۲۸۰ میلیون متر مکعب از آب دریا برای رفع مشکلات آب مردم جنوب استان استفاده خواهد شد.

او اضافه کرد: آب در خاک این منطقه دیر و کم نفوذ می‌کند و در اینگونه اتفاقات مانند سیل ریزش می‌کند، بنابراین بر مبنای ساختار این منطقه باید پل‌ها و راه‌ها احداث شود چرا که خسارات زیادی در سیل اخیر به منطقه وارد شده است.

او ادامه داد: ۱۴ هزار منزل مسکونی شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان بازسازی می‌شود،همچنین گازرسانی در این استان یکی از اقدامات بسیار خوب دولت یازدهم بود، راه آهن نیز بسیار مهم است که از چابهار به زاهدان برسد که به وزیر راه تاکید کردیم تا با تامین اعتبار حداقل بخشی از این پروژه را در این دولت افتتاح کنیم.

او با بیان اینکه در موضوع برجام کسی توافق برجام را زیر پا گذاشت که شر منطقه است ، یادآور شد:کشتار مردم اهواز در روز رژه نماد بیرحمی مزدوران صهیونیسم و آمریکایی‌ها است.

او افزود:آنچه شر برای ایران است شر برای کل منطقه و دنیا است.

روحانی در ادامه بیان کرد: امسال همه شاخص‌های اقتصادی ما نسبت به ۹۷ بهتر از اردیبهشت است و آثار مثبت بر دولت و ملت ظاهر شده،اگرچه پارسال رشد اقتصادی ما منفی بود، اما امسال در ۶ ماهه اول رشد اقتصادی ما مثبت است زیرا ما جلوی رشد منفی را گرفتیم و مثبت کردیم که این اقدام کار بسیار مهمی بود.

او گفت: از وحدت و همدلی علما و روحانیون و مسئولان شیعه و سنی در مدیریت سیل و خدمات رسانی و نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برای مشارکت در امدادرسانی به مردم تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  پس از ورود به فرودگاه کنارک، از طریق بالگرد عازم مناطق سیل‌زده شد و  از نزدیک در جریان روند امداد رسانی و اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گرفت .

رئیس دفتر رییس جمهوری و وزرای کشور، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، رییس جمهوری را در بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار