رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: ناپایداری هوای استان تا روز دوشنبه تدوام داشته و برای ۲۴ ساعت آینده نیز شدت بارش‌ها به ویژه در نواحی جنوبی استان بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: تداوم ناپایداری‌ها تا روز دوشنبه و همچنین بارش برف و مه به ویژه در نواحی جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

او افزود: از روز دوشنبه به تدریج از شدت ناپایداری هوا کاسته شده و تا اواخر هفته آینده، کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، هوای تبریز در گرمترین زمان خود منفی ۲ و در سردترین زمان خود منفی ۴ درجه دما را تجربه کرده است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به بارش‌های چند روز اخیر استان، افزود: تا این لحظه، شهرستان ملکان و شبستر با ۱۰ سانتی متر برف، بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند؛ همچنین بیشترین مقدار بارندگی از لحاظ آب حاصل از ذوب برف نیز در شهرستان شبستر با ۱۴.۷ میلی متر ثبت شده است. میزان بارش‌ها در تبریز نیز ۳.۵ میلی متر گزارش شده است.

او افزود: اهر با ۴ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان و مرند، سهند و چارویماق نیز با دمای منفی ۶ درجه سردترین شهر‌های استان هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.