به نوشته روزنامه تلگراف، نخست‌وزیر انگلیس پیش از مذاکرات جدید با اتحادیه اروپا، به دنبال گفت‌وگوی تجاری با متحدان خود در واشنگتن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است پیش از آغاز دور تازه مذاکرات با اتحادیه اروپا، به طور رسمی مذاکرات تجاری با واشنگتن را شروع کند.

روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه نوشت هدف دولت این است که همانند ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در دام بروکسل، اتحادیه اروپا، نیفتند. این منابع آگاه همچنین یادآور شدند مذاکرات تجاری با واشنگتن به زودی آغاز خواهد شد.

بنا به گزارش این روزنامه انگلیسی، دیپلمات‌های آمریکایی بر این باورند که تنها چیزی که می‌تواند مانع جانسون برای آغاز مذاکرات تجاری با واشنگتن باشد، دریافت مجوز آن است که به نظر می‌رسد که در حال حاضر او به دنبال کسب آن است.

قرار است کمیته تجاری و برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، روز پنج شنبه درست پیش از سفر جانسون به آمریکا در هفته دوم یا سوم فوریه، نشستی را به منظور بررسی اهداف دو طرف صورت دهند. بنا به گزارش تلگراف، فشار از سوی واشنگتن برای آغاز مذاکرات تجاری نشان از عزم آن‌ها برای پیشبرد این مذاکرات با لندن دارد. پیشتر اتحادیه اروپا مجموع اهداف خود در مذاکره با انگلیس را تبیین کرد که به نظر می‌رسد درخواست‌های سختگیرانه ای از لندن به منظور پیروی از قوانین پیشنهادی بروکسل در امور مالیاتی، کمک‌های دولتی و حفاظت از محیط زیست را در ازای توافق تجارت آزاد با تعرفه صفر را دربرمی گیرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار