ایمن سازی تنها یک سوم روستا‌های در معرض خطر لرستان

معاون عمران روستایی بنیادمسکن لرستان گفت: تاکنون تنها یک سوم روستا‌های در معرض خطر استان ایمن‌سازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جعفری  معاون عمران روستایی بنیادمسکن لرستان با اشاره به وجود هزار ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان، اظهارداشت: تاکنون برای ۶۶۱ روستا طرح هادی اجرا شده است.

او افزود: ۵۴ روستا به دلایلی همچون در حرائم قرار گرفتن، قابلیت تهیه طرح هادی را ندارند، ضمن اینکه برای دیگر روستا‌های باقی‌مانده عملیات تهیه طرح در حال انجام است.

معاون عمران روستایی بنیادمسکن لرستان با بیان اینکه تنها یک سوم روستا‌های در معرض خطر استان ایمن‌سازی شده‌اند، گفت: بنا بر قانون ششم توسعه بایستی امسال ۳۰ درصد روستا‌های در معرض خطر ایمن‌سازی شوند، با این وجود به دلیل کمبود اعتبار تاکنون برای لرستان این مهم محقق نشده است.

جعفری ادامه داد: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی روستا‌های سیل‌زده استان تخصیص یافت که بین ستاد‌های معین فعال در امر بازسازی توزیع شد.

او با اشاره به اختصاص ۳۴ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات ملی برای اجرای طرح های طرح هادی در محدوده روستا‌های استان، تصریح کرد: این اعتبار در قالب ۳۴ طرح ایمن‌سازی تعریف شده که عملیات اجرایی برخی نیز در دست اقدام است.

معاون عمران روستایی بنیادمسکن لرستان ادامه داد: همچنین برای طرح های آسفالتی ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب پیش‌بینی شده بود که تنها ۳۰ درصد آن محقق شد و اکنون در حال برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم.

جعفری به کاهش سهم اعتبارات استانی برای روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای روستا‌ها تخصیص داده شد که با توجه به کاهش شدید اعتبارات و پرداخت دیون و مطالبات گذشته، طرح جدیدی را برای بازنگری روستا‌های استان در دست اقدام نخواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.