وزیر دفاع سابق آمریکا از دولت ترامپ به دلیل نداشتن هیچگونه راهبرد واضحی دربرابر موضوعات جهانی به شدت انتقاد کرد و گفت واقعا هیچ سیاستی در قبال کره‌شمالی، روسیه، چین وجود ندارد.

لئون پانتابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان‌بی‌سی، لئون پانتا، وزیر دفاع سابق آمریکا و رئیس سابق سازمان سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) از دولت دونالد ترامپ به دلیل نداشتن به دلیل نداشتن هیچگونه راهبرد واضحی در برابر موضوعات جهانی به شدت انتقاد کرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: «آمریکا پیام‌های مبهمی در تعامل با شرایط و رویداد‌ها در منطقه ارسال می‌کند و احتمال محاسبات اشتباه به دلیل این شرایط مبهم بسیار زیاد است. اتفاقی که میان ایران و آمریکا روی خواهد داد به طور کامل غیر قابل پیش‌بینی است.»

وی که با شبکه خبری مصاحبه می‌کرد، گفت: «این دولت هیچگونه راهبرد واضحی برای تعامل با هرگونه اتفاقی در جهان ندارد. ما واقعا هیچ سیاستی در قبال کره‌شمالی، روسیه، چین و در واقع هیچگونه سیاستی درباره رویداد‌ها در خاورمیانه نداریم.»

پانتا در ادامه این مصاحبه افزود: «رئیس‌جمهور درباره خروج از خاورمیانه و ضرورت اینکه کشور‌های خاورمیانه باید از خود دفاع کنند صحبت می‌کند، اما در پایان درباره توافقی با این کشور‌ها (برای دفاع از آن‌ها و گسیل نیروها) حرف می‌زند.»

بسیاری از نظرسنجی‌های انجام شده در سراسر آمریکا به خصوص در ماه‌های اخیر حاکی از آن است که دست‌کم نیمی از مردم این کشور عملکرد ترامپ را تایید نمی‌کنند و خواهان استیضاح و برکناری وی هستند.

در همین حال آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، رسما پرونده استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تحویل داد.

ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست. رئیس‌جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان تعقیب توهمات و با هدف برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است.

پارلمان عراق پنجم ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیرو‌های تروریست آمریکایی از این کشور را در پی ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط ارتش تروریست آمریکا به دستور ترامپ، تصویب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار