آغاز فراخوان مسابقه «هم چون پدر، مهربان»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از آغاز فراخوان مسابقه «هم چون پدر، مهربان» برای پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

سردار سلیمانی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فراخوان مسابقه بزرگ «هم چون پدر، مهربان» گفت: فراخوان مسابقه «هم‌چون پدر، مهربان» در دو بخش نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان از فردا شنبه ۲۸ دی‌ماه منتشر می‌شود.

فتاحی با اشاره به اینکه این مسابقه در کل کشور از طرف کانون فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شودگفت: محور موضوعی این فراخوان، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت خواهد بود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، کودکان و نوجوانان می‌توانند در بخش مسابقه خوشنویسی با شیوه خط تحریری و خط درشت با موضوع ایثار و شهادت در راه خدا و جمله‌های بزرگان و اشعاری که در رابطه با آن شهید والامقام و دیگر شهدای مقاومت سروده شده به خلق آثار خواهند پرداخت.

فتاحی بیان کرد: خطاطی اسم و شهرت شهید حاج قاسم سلیمانی و یا هر یک از شهدای مدافع حرم و هر جمله یا عبارتی که بیانگر رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهید والامقام باشد از دیگر محورهای موضوعی بخش خوشنویسی در این فراخوان است.

او  با بیان اینکه انسان‌های بزرگ و فداکاری همچون سردار شهید سلیمانی باید به کودکان و نوجوانان معرفی شوند تا راه و یاد این شهیدان ادامه یابد، عنوان کرد: امید است، معرفی شهیدانی که مخلصانه جان خود را در دفاع از خاک میهن فدا کرده‌اند، به آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و انقلابی منجر شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین افزود: محفل شعر «نگین سلیمانی» به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز شماره ۴ کانون پرورش کودکان و نوجوانان برگزار شد؛ فراخوان این محفل صمیمی پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

فتاحی با بیان اینکه در پایان ۲۰ اثر برگزیده اعلام شد، بیان کرد: کودکان و نوجوانان در این محفل دلنوشته های خود را قرائت کردند که امید است این محفل، حرکتی برای یادآوری رشادت‌های سردار بزرگ شهید قاسم سلیمانی باشد.

انتهای  پیام/ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.