وزیر ورزش و جوانان گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در تلاش هستند تا شرایط سیلزده سیستان و بلوچستان به شرایط طبیعی بازگردد.

تلاش برای بازگرداندن شرایط سیستان و بلوچستان به وضعیت طبیعی در اولویت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعداز وقوع سیل در این استان همه مسوولان استانی و کشوری در تلاش برای کمک رسانی به مردم هستند.

او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان نیز با بکارگیری همه ظرفیت‌ها از جمله فدراسیون‌ها و ۲ هزار و ۶۰۰ سازمان مردم نهاد به دنبال کاهش مشکلات مردم این منطقه است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بخش نخست کمک‌های ورزشکاران امروز در سیستان و بلوچستان توزیع شد و تا فردا پنج هزار تخته پتو و سایر اقلام از اصفهان به این منطقه اعزام خواهد شد.

او  افزود: همچنین در تهران چندین پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده و تا ۱۰ روز آینده هر روز کمک‌های جمع آوری شده جامعه ورزش و سازمان‌های مردم نهاد استان به این منطقه اعزام خواهد شد.

سلطانی فر بیان کرد: ضروری است با توجه به شدت خسارات سیل در سیستان و بلوچستان سازمان برنامه بودجه و ستاد مدیریت بحران کشور با کمک دستگاه‌های دیگر ارزیابی‌ها را هر چه سریعتر انجام دهند.

او  اظهار داشت: برخی از اماکن ورزشی سیستان و بلوچستان در جریان سیلاب اخیر دچار خسارت شدند که برآورد‌های خسارات به سرعت انجام خواهد شد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار