داوری بخش هنرهای تجسمی جشنواره هنری ایران 1404 را 11 نفر از هنرمندان در بخش پوستر، كاریكاتور، تصویر سازی، نقاشی، حجم، نگارگری و عكاسی به عهده داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیر خانه جشنواره، محسن نیرومند، سید محسن نوری و مهدی حاجی محمدی نریمانی به عنوان داوران بخش پوستر، كاریكاتور و تصویر سازی جشنواره هنری ایران 1404 انتخاب شده اند.

محمد حسین نیرومند از فارغ التحصیلان رشته طراحی صنعتی دانشگاه ترهان است. وی تاكنون سمت هایی نظیر مدیر مسئول كیهان كاریكاتور، گروه جوان طرح و برنامه شبكه دو سیما، سرپرست مراكز هنرهای تجسمی حوزه هنری و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته و تاكنون در 4 نمایشگاه انفرادی و 20 نمایشگاه جمعی در داخل و خارج كشور شركت كرده است.

مهدی حاج محمدی نریمانی نیز مدرك كارشناسی ارشد خود را در رشته نقاشی اخذ كرده و جوایزی چون جایزه و لوح تقدیر از دومین نمایشگاه بین المللی دو سالانه پوستر جهان اسلام، جایزه و لوح تقدیر از دومین نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی، پوستر منتخب نخستین نمایشگاه بین المللی دو سالانه پوستر جهان اسلام به عنوان تمبر یاد بود، جایزه و لوح تقدیر رتبه دوم پوستر نمایشگاه هنری های تجسمی و جایزه و لوح تقدیر رتبه دوم نقاشی از سومین كنگره ملی فرهنگ ادبیات و شهادت را به دست آورده است.

همچنین محسن نوری نجفی، یكی از اعضای مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری است. آثار وی در نمایشگاه های داخلی و خارجی توانسته مقام برگزیده را از آن خود كند. نجفی در دومین جشنواره هنر جوان به عنوان داور و در مسابقه هم آوایی كاریكاتور خلیج فارس به عنوان دبیر حضور داشته است.

آثار ارائه شده در بخش نقاشی و حجم جشنواره هنری ایران 1404 نیز توسط غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان و نادر قشقایی مراحل داوری را پشت سر می گذارد.

غلامعلی طاهری از جمله هنرمندانی ست كه در پیش از 60 نمایشگاه گروهی نقاشی در سطح ملی و بین المللی حضور داشته و از اعضای موسس و هیات امنای انجمن هنرهای تجسمی ایران از سال 64 تاكنون بوده و مسئولیت هایی مانند دبیر كل نخستین جشنواره های بین المللی هنرهای تجسمی فجر، دبیر و عضو هیات داوری دهها نمایشگاه و جشنواره ی هنری، سرپرست موزه های معاصر تهران، مشاور هنری مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته و در سال 87 تندیس ملی ایثار و لوح ارج نامه ریاست جمهوری را دریافت كرده است.

همچنین عبدالحمید قدیریان، مدرك كارشناسی نقاشی خود را از دانشگاه تهران گرفته و تاكنون طراحی صحنه، لباس و گریم فیلم هایی چون "گذرگاه" به كارگردانی شهریار بحرانی، "ارتفاع پست" به كارگردانی ابراهیم حاتمی كیا، " عروس" به كارگردانی بهروز افخمی، "دزد عروسك" به كارگردانی محمد رضا هنرمند و بسیاری از فیلم های مطرح سینمای ایران را به عهده داشته است.

وی در سال 74 و در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت بهترین طراحی صحنه برای فیلم " دایره سرخ" به كارگردانی جمال شورجه شد و در نهایت سیمرغ بلورین بهترین طراحی را از جشنواره فجر تهران در سال 79 به دست آورد.

نادر قشقایی نیز از مجسمه سازان سرشناس كشور است. وی چندین نمایشگاه در داخل و خارج كشور برگزار كرده و در بسیاری از مسابقه های مجسمه سازی نظیر مسابقات سراسری در شهرستان تبریز، مسابقات مجسمه سازی در ارتباط با مبارزان فلسطین انتفاضه مقام اول را به دست آورده است.

در بخش نگارگری نی پروز اسكندر پور خرمی و مینا صدری داوری جشنواره هنری ایران 1404 بر عهده گرفته اند.
مینا صدری از هنرمندان فعال در عرصه نقاشی محسوب می شود وی در دهها نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج كشور شركت كرده و در سومین بینال نگارگری مقام سومین و در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم، مقام نخست را به دست آورده است.

آثار بخش عكاسی جشنواره هنی ایران 1404 نیز توسط رسول اولیا زاده، محمود عبدالحسینی و جواد سید آبادی مراحل داوری را طی كرد.

جشنواره هنری ایران 1404 از 8 تا 10 بهمن ماه در حوزه هنری برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار