معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: برای اولین بار در کشور سال آینده اولین نیروگاه زمین گرمایی یا ژئو ترمال به بهره برداری می‌رسد.

همایون حائری، معاون برق و انرژی وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه استان اردبیل در نقطه مرزی قرار گرفته و می‌تواند با کشور‌های همسایه از لحاظ فنی مهندسی و انرژی تبادل داشته باشد برای اولین بار در کشور سال آینده اولین نیروگاه زمین گرمایی یا ژئو ترمال با ظرفیت اولیه ۵ مگاوات افتتاح خواهد شد که ظرفیت آن تا دو سه سال آینده به ۵۰ مگا وات توسعه خواهد یافت.

او افزود: در تابستانی که پشت سر گذاشتیم با مدیریت شرکت توانیر و همکاران صنعت برق بیش از ۳۸۰۰ مگا وات در بخش مصرف صرفه جویی شده است همچنین در مورد حذف قبوض کاغذی از لحاظ محیط زیستی و اقتصادی بهره بردیم .

معاون برق و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد: به ازای هر کیلو وات ساعت باید ۳۰۰ و یا ۴۰۰ یورو پول بپردازیم و اگر این مقدار تبدیل به ریال شده و به ۵ هزار ضرب شود مشخص می‌شود که با صرفه جویی در مصرف برق چقدر صرفه اقتصادی ایجاد شده است.

حائری بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که کار‌هایی که در شرکت توزیع برق انجام می‌شود الگوی سایر سازمان‌ها قرار گیرد و لازمه این کار شبانه روزی و کار تیمی مشترک می‌باشد و آن چیزی که مدیر عامل جدید شرکت توزیع برق استان باید در سرلوحه کار‌های خود قرار دهد انجام کار تیمی، استفاده از ظرفیت و توانایی همکاران خانم و نیروی جوان شرکت است.

او تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم از اولین وظایف ما است و در این راستا طراحی شبکه باید متناسب با فضای شهر و مبلمان شهری و با هدف زیبا سازی آن باشد به طوری که در مناطقی که، چون استان اردبیل زیبا است کاری کنیم که با استفاده از پایه‌های زیبا و کابل خود نگهدار شبکه ما هم زیبا باشد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو افزود: خوشبختانه ظرفیت نصب شده ۲ برابر مصرف استان اردبیل می‌باشد و این برق مازاد باید در راستای شکل گیری صنایع باشد، وقتی صنایع استان شکل بگیرد، اشتغال زایی بیشتر می‌شود و فرصتی برای مردم ایجاد می‌شود تا جوانان این استان مشغول به کار شوند و در این زمینه باید فرصتی برای مردم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.