فرماندار شهرستان جاسک از ادامه امدادرسانی زمینی و هوایی به مناطق سیل زده این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک از ادامه امدادرسانی زمینی و هوایی به مناطق سیل زده این شهرستان خبر داد.

رادمهرگفت: برق ۴۹ روستای سیل زده این شهرستان وصل شده است.

او افزود: برق رسانی به ۱۲ روستای باقیمانده هم به علت کوهستانی و صعب العبور بودن جاده‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

فرماندار جاسک گفت: اکنون به ۵۷ روستای سیل زده با تانکر آبرسانی می‌شود و آب آشامیدنی شهر جاسک نیز به علت آسیب دیدگی تاسیسات پمپاژ، در برخی مناطق نوبت بندی است.

رادمهر افزود: با تلاش نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی، روزانه در هر وعده غذایی هشت هزار و ۵۰۰ دست غذای گرم بین مردم توزیع می‌شود.

او گفت: با ایجاد ۴ اقامتگاه هر یک به ظرفیت ۶۰۰ نفر، اهالی روستا‌های محاصره در سیل اسکان داده شدند.

رادمهر افزود: اکنون امداد رسانی به مناطق سیل زده جاسک، روزانه با ۵ سورتی پرواز ادامه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در بازدید از مناطق سیل زده هرمزگان گفت: بیش از دو هزار نفر نیروی انسانی و شش فروند بالگرد نیروی دریایی ارتش، کار امداد رسانی به مناطق سیل زده را برعهده دارند.

امیردریادار حسین خانزادی افزود: پراکندگی و وجود کانون‌های جمعیتی کوچک، کار امدادرسانی را با سختی روبرو کرده و نیاز به کمک بخش‌های دولتی است.

برخی از اهالی روستای سدیج در ۸۵ کیلومتری شرق جاسک با بیان اینکه کمک‌های مردمی بیشتر از کمک‌های هلال احمر است مهم‌ترین مشکل خود را در سیل اخیر ازدست دادن منازل مسکونی اعلام و خواستار کمک‌های دولتی در این زمینه شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.