رئیس اداره دامپزشکی هشترود از تعطیلی بازار هفتگی فروش دام زنده در این شهرستان به علت شیوع بیماری تب برفکی خبرداد.

تب برفکی بازار هفتگی فروش دام زنده هشترود را تعطیل کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسن امیری رئیس اداره دامپزشکی هشترود آذربایجان شرقی اظهار کرد: کارشناسان این اداره در حال بررسی تمامی ابعاد این موضوع هستند و فروش زنده دام در محدوده شهرستان تنها با نظر دامپزشکی امکان پذیر خواهد بود.

او تاکید کرد: ذبح خارج از کشتارگاه نیز به هر عنوان ممنوع است و در صورت ضرورت ذبح خارج از کشتارگاه باید تحت نظر دامپزشکی صورت گیرد.

امیری همچنین از آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در واحد‌های روستایی و عشایری با واکسن هترولوگ و در واحد‌های صنعتی با واکسن همولوگ خبر داد.
او افزود: با توجه به جمعیت ۲۰ هزار راسی در شهرستان، پیش بینی می‌شود طرح واکسیناسیون علیه این بیماری تا پایان اسفند ماه ادامه داشته باشد.

او از دامداران خواست تا در این طرح به کارشناسان و اکیپ‌های دامپزشکی همکاری داشته باشند.

تب برفکی یا بیماری دهان و پا یک بیماری عفونی و گاهی کشنده،ویروسی است که که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ دی ۱۳۹۸
تب برفکی داخل کشور بیداد میکنه . کاری از دست دامپزشکی بر نمیاد . انباشت دام داخل کشور زیاد است . هر دامی که میخریم تب برفکی دارد ، علیرغم اینکه با مجوز و نظارت دامپزشکی هم خریداری می شود . دام پزشک نمی تواند دام بیمار را که تازه بیمار شده شناسایی کنه و حتی اگر تعداد دام زیاد باشه ، دامهایی که قبلا هم مریض شده اند نیز قابل شنوسایی نیست . این بیمتری مثل طاعون است و اگر یک دام بیمار بشه ، همه دامها بیمار می شوند