سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از مستندنگاری ۴ رشته صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۴ رشته گلیم، ورنی، جاجیم و فلاخن در استان مستندنگاری شده است.

او افزود: علاوه بر این دو رشته سفالگری و ملیله سازی نیز به منظور معرفی، ترویج فرهنگ بومی و آموزش مستند سازی شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: در عین حال تاکنون ۱۰ کلیپ ترویجی در حوزه صنایع دستی این استان تولید و تهیه شد.

محمودی با تاکید به اینکه برخی رشته‌های صنایع دستی به دلیل کاهش تولید در آستانه فراموشی است، افزود: طی سال‌های اخیر باززنده سازی رشته‌های منسوخ شده و در معرض خطر برای ۲ رشته اوجاق قراقی و ورشو سازی انجام شده است.

او با اذعان به اینکه بیش از نیمی از رشته‌های صنایع دستی کشور در استان اردبیل نیز تولید می‌شود، گفت: حفظ، صیانت و آموزش رشته‌های صنایع دستی نیازمند اعتبار مطلوب است تا علاوه بر مستندنگاری و باززنده سازی، زمینه تولید مجدد متناسب با تقاضای بازار فراهم شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.