ششمین روز از روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/ اسکان اضطراری بیش از ۶ هزار نفر/ برق تمامی روستا‌ها وصل شده است

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر اخیر در ششمین روز را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف استان وارد شده به طوری که بر اساس برآورد اولیه این سیل ۷۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش راه‌ها، ۲۳ میلیارد تومان به شبکه برق رسانی و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شبکه آبرسانی استان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان  (ایرانشهر) اظهار داشت: ۲۷ محور اصلی و فرعی و ۸۷۵ راه روستایی بر اثر سیل و طغیان رودخانه‌ها دچار انسداد شده بود که با تلاش شبانه‌روزی ۷۲۲ نفر نیروی راهداری و بکارگیری ۳۷۵ دستگاه ماشین‌آلات نیمه سنگین و سنگین فعال راهداری تاکنون ۲۷ محور اصلی و فرعی و ۸۰۵ راه روستایی بازگشایی شده است.

همچنین براساس آخرین آمار از مجموع ۸۷۷ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق ۸۱۲ روستا وصل شده است و تنها ۹۳ روستا از مجموع ۲۴۵ روستای سیل زده شبکه آبرسانی آن‌ها به شرایط عادی بازگشته است.

بسیاری از جاده‌های جنوب بلوچستان اینچنین در آب و سیل غرق شده است

وضعیت منطقه دشتیاری به روایت سید علی ضیا

طبخ و توزیع روزانه ۹۰۰۰ پرس غذای گرم توسط انجمن طلوع بی نشان با همکاری جمعیت هلال احمر برای سیل زدگان روستاهای اطراف چابهار 

ششمین روز از روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/ اسکان اضطراری بیش از ۶ هزار نفر/ برق تمامی روستا‌ها وصل شده است

ششمین روز از روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/ اسکان اضطراری بیش از ۶ هزار نفر/ برق تمامی روستا‌ها وصل شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر گفت: یک واحد صنفی عمده فروشی با مدیریت حاج شهگول بلیده کالا‌هایی به ارزش ۳۳ میلیون تومان به مناطق آسیب دیده از سیل کمک کرد.

کمک های اصناف نیکشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

وزیر راه و شهرسازی گفت:سیل جنوب سیستان و بلوچستان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه ها، پل ها، آبراه‌ها و ابنیه فنی این استان وارد کرد.

خسارت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به راه ها، پل ها، آبراه‌ها و ابنیه فنی سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۱۰۰ بیمار مناطق سیلزده جنوب استان توسط پزشکان این ستاد ویزیت رایگان شدند.

افزون‌بر پنج هزار بیمار سیلزده سیستان و بلوچستان ویزیت رایگان شدند

۴ سال پیش

شردار شرفی با اشاره به اینکه تاکنون مشکل خاص امنیتی پیش نیامده و همه همکاران در حد توان در تلاشند تا به مردم سیل زده منطقه امدادرسانی کنند، گفت: اغلب روستا‌ها از حالت بحرانی خارج شده اند.

اغلب روستا‌ها از حالت بحرانی خارج شده اند

 

۴ سال پیش

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به احتمال انسداد مسیر‌های ارتباطی در جنوب این استان قبل از وقوع سیل ذخایر خونی منطقه بلوچستان افزایش داده شد و هم‌اینک کمبود خون نداریم.

مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان رفع شد

 

۴ سال پیش

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ تیم تخصصی نظارتی متشکل از کارشناسان خبره و کار آزموده دامپزشکی به مناطق سیلزده جنوب این استان جهت ارائه خدمات دامپزشکی اعزام شدند.

۲۶ تیم دامپزشکی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند

۴ سال پیش

مدیرکل غله سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ تن آرد خام جهت تامین نان مورد نیاز مناطق سیل‌زده روستایی و عشایری نیکشهر ارسال شد.

۴۰ تن آرد به مناطق سیلزده نیکشهر ارسال شد

۴ سال پیش

۱۳۷روستای سیل‌زده کاجو و بنت نیکشهر در جنوب استان در انتظار امدادرسانی، ارسال کمک‌های امدادی دولتی و مردمی، موادغذایی و پتو و چادر هستند.

۱۳۷ روستای سیل‌زده کاجو و بنت نیکشهر در انتظار بازگشایی راه‌ها و امدادرسانی

۴ سال پیش

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در راس هیاتی به منظور بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه کنارک شد.

وزیر راه و شهرسازی وارد چابهار شد

۴ سال پیش

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۳۳ روستای سیل‌ زده جنوب این استان با توجه به شدت بارندگی‌ها و سیلاب همچنان بسته است و امداد رسانی از طریق بالگرد و قایق انجام می‌شود.

راه ارتباطی ۳۳ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان همچنان بسته است

 

۴ سال پیش

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: هم‌اینک عملیات امداد رسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان به خوبی انجام و تیم‌های امدادی پنج استان معین نیز به این مناطق وارد می‌شوند.

روند امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان مطلوب است

۴ سال پیش

ربیعی گفت: دولت برای جبران خسارت‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و تمام امکانات را برای امدادرسانی به مردم بسیج کرده است.

دولت برای جبران خسارت های سیل از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

۴ سال پیش

سرپرست جمعیت هلال احمر قوچان گفت:یک تیم عملیاتی چهار نفره از نجاتگران این شعبه به مناطق سیل زده جنوب و جنوب شرق کشور اعزام می‌شوند.

اعزام یک تیم هلال احمر از قوچان به مناطق سیل زده جنوب و جنوب شرق کشور

۴ سال پیش

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ کیلومتر محور مواصلاتی نیمه شمالی استان از ۲۰ دی تاکنون با تلاش شبانه روزی راهداران برف‌روبی و بازگشایی شد.

برف‌روبی محورهای مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

معاون محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: آشپزخانه‌های سیار این نهاد در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان مستقر می شود.

استقرار آشپزخانه در مناطق سیل زده

 

۴ سال پیش

مدیر عامل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در پی نیاز استان سیستان و بلوچستان به دریافت خون وفرآورده های خون،به مناطق سیل زده ارسال شده است.

ارسال محموله های خونی از خراسان جنوبی به مناطق سیل زده

۴ سال پیش

با تلاش ۴ روزه ۱۸۴ اکیپ عملیاتی، برق تمامی روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد.

برق تمامی روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

 

۴ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:دراثر بارندگی‌های شدید ۶۰۰هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان بمپور تخریب شد.

تخریب اراضی زراعی و باغی شهرستان بمپور در اثر سیل

 

 

۴ سال پیش

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ محموله کمک‌های انسان دوستانه خیران و کارکنان این اداره‌کل به مناطق سیلزده شهرستان‌های چابهار و کنارک ارسال شد.

محموله کمک‌های انسان دوستانه به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از دستور ابلاغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

 

۴ سال پیش

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: ۹۹ روستا در مناطق سیلزده مشکل آب آشامیدنی دارند که به صورت سیار آبرسانی می‎ شوند.

۱۲ هزار منزل مسکونی تخریب شده اند

۴ سال پیش

بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در حال حاضر ماشین آلات موسسه راه ایران قطعه شماره ۳ راه آهن در حال بازگشایی مسیر‌های ارتباطی منطقه گرگان هستند.

ادامه عملیات بازگشایی مسیر‌های ارتباطی بخش مرکزی نیکشهر

 

۴ سال پیش

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به منظور بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان صبح امروز پنجشنبه وارد کنارک شد.

وزیر ورزش در کنارک

۴ سال پیش

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: باعنایت به خشکسالی‌های پیاپی و آسیب شدید بخش عمده‌ای از تالاب، هنوز تا شرایط ایده آل و مطلوب فاصله وجود دارد و به امید خدا با تداوم در این روند، شرایط موجود بهبود یابد.

تالاب هامون

 

۴ سال پیش

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: اگر روند کاهشی اهدای خون در چند روز آینده ادامه داشته باشد، دچار مشکل می‌شویم.

ذخایر خونی سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران از استقرار سامانه‌های جراحی تاکتیکی نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه

 

۴ سال پیش

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین آب سالم بهداشتی، پوشاک و بازگشایی سریع همه راه‌های بسته شده روستایی از مهمترین نیاز سیلزدگان در مناطق مختلف بلوچستان است تا بتوان خدمات لازم برای امدادرسانی انجام داد.

تامین آب و بازگشایی راه‌های روستایی مهمترین نیاز سیلزدگان بلوچستان

۴ سال پیش

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از نجات جان ۳ نفر از اهالی روستای گودن در بخش زرآباد خبر داد.

نجات جان ۳ نفر از اهالی روستای گودن

 

۴ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات به بیش از ۵۲ هزار نفر و استمرار امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد.

اسکان اضطراری بیش از ۶ هزار نفر

۴ سال پیش

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان گفت: تیم های امداد فرهنگی کشور وارد زاهدان شده و فردا پنجشنه به مناطق سیلزده جنوب این استان اعزام می‌شوند.

اعزام تیم های امداد فرهنگی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) گفت: سیل در جنوب این استان به بیش از ۳۰ درصد راه‌ها و ۶۰ درصد ابنیه و پل‌های موجود در محور‌های روستایی آسیب وارد کرده است.

تخریب راه های مواصلاتی بر اثر سیل

۴ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: سیلاب اخیر علاوه‌بر تلف کردن ۴۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین به ۳۰۰ جایگاه دام سنتی و هفت جایگاه بهداشتی دام این شهرستان نیز آسیب جدی وارد کرد.

تلف شدن دام های سبک و سنگین در سیلاب نیکشهر

۴ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج گفت:شهرستان فنوج کانون بارندگی‌ها اخیر بوده وبا میانگین ۲۱۵میلیمتر بارندگی خسارات سنگینی به بخش کشاورزی شهرستان وارد شد.

بارندگی‌های شدید اخیر

۴ سال پیش

سیستان و بلوچستان پس از تحمل ۲۰ سال خشکسالی پی در پی که عدم توازن در میزان آب و در نتیجه کمبود این مایه حیات، نابودی گیاهان، کاهش عمق آب‌های سطحی و زیر زمینی و بروز پدیده‌های مختلف نظیر توفان ریزگرد‌ها را برای آن به همراه داشت و مردمانش را که اکثرا کشاورز و دامدار بودند بیکار کرده بود هم اینک با سیلابی غیر منتظره روبه رو شد که خسارت‌های عمیقی را در بخش‌های مختلف استان برجا گذاشت.

 

ششمین روز از روند امداد رسانی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان /

آخرین وضعیت مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان / امدادرسانی ها همچنان ادامه دارد
 

ربیعی، سخنگوی دولت امروز در شهر چابهار در آشپزخانه انجمن طلوع بی نشان حاضر شد و اولین پرس غذای گرم این گروه را برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان کشید.

اعضای انجمن طلوع بی نشان با همکاری جمعیت هلال احمر از امروز روزانه ۹ هزار پرس غذای گرم را برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان طبخ و در روستاهای اطراف چابهار توزیع می کنند.


بیشتر بخوانید: پنج روز از سیل سیستان و بلوچستان گذشت/ امدادرسانی به بیش از ۳۹ هزار نفر آسیب‌دیده از سیل/نیاز مبرم به گروه های خونی در مناطق سیل زده


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ دی ۱۳۹۸
در سیل سال قبل خونمون خراب شده یک ریال ن وام و نه کمک بهمون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
به بهانه های واهی آب ها را پشت سد ها حبس می کنند و در مواقع بارندگی شدید از ترس شکستن سدها مجبور می شوند آب های سد ها را خالی نمایند ، یعنی سد هایی که در این مواقع باید مردم را از خطر سیل نجات دهند ، خود بلای جان مردم می شوند ،
آیا این اهمال کاری ها نباید مورد توبیخ قرار گیرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
بابا گناه دارند اینها مسلمانند بابا بخدا این بلوچا ادم های بدبختی هستند اونقدر مهربانند و خونگرم بخدا اگه دین دارید مسلمانید شیعه علی هستید بهشون برسید علی براش سنی و شیعه و مسیحی و.... فرق نداشت تهران استان اونجا هم استان اینجا برج میلاد و .... داره اونجا تو خیابانهاش هیزم میفروشند این عدالت نیست بخدا روز قیامت روسیاهند این مسئولین
آخرین اخبار