مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: سیلاب اخیر علاوه‌بر تلف کردن ۴۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین به ۳۰۰ جایگاه دام سنتی و هفت جایگاه بهداشتی دام این شهرستان نیز آسیب جدی وارد کرد.

۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در سیلاب نیکشهر تلف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حبیب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر مجموع خسارات وارد شده به بخش کشاورزی نیکشهر را بیش‌از ۶۱۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: هسته اصلی سامانه بارش ارتفاعات بخش‌های بنت و مرکزی این شهرستان بوده و با میانگین کم سابقه ۲۰۰ میلی‌متری بارندگی خسارات زیادی به بخش کشاورزی منطقه وارد کرده است.

او  افزود: بیشترین خسارت این مدت با ۳۵۳میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال به بخش آب و خاک نیکشهر اختصاص دارد.

مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر بیان کرد: براثر طغیان رودخانه‌های محلی ۹۰هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان به همراه محصولات آن که در حاشیه رودخانه‌ها بودند دچار آبردگی شد و به ۲۳۰ رشته قنات خسارت سنگینی وارد شده است.

او با اشاره به فصل برداشت محصول زراعی گفت: ۱۰۵هکتار از مزارع جالیز، گوجه‌فرنگی، پیاز، باقلا و یونجه شبدر برسیم سبزیجات برگی خسارت ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

رئیسی تاکید کرد: با فروکش کردن سیلاب و باز شدن مسیر‌ها و حضور گروه‌های ارزیاب میزان خسارت به طور کلی اعلام خواهد شد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان سیلاب در پی منطقه جاری شده است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت کلی و جزئی دیده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار