معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از ارسال کمک های مردمی این استان به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارسال کمک‌های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد : باتوجه به بعد مسافت بین دو استان ایلام و سیستان و بلوچستان تمرکز کمک به این استان سیل زده بیشتر بر روی جمع آوری کمک‌های نقدی باشد.

او افزود: دستگاه‌های مختلف، شرکت ها، مردم، خیرین پایگاه‌های مقاومت بسیج و پیمانکاران کمک‌های نقدی خود را به پایگاه‌های مردمی هلال احمر، سپاه، کمیته امداد و بهزیستی تحویل دهند یا به شماره حساب‌های این ادارات واریز کنند.

کرمی اظهار کرد : هلال احمر، سپاه، کمیته امداد و بهزیستی در پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در نقاط مختلف استان ایلام، فهرست اقلام مورد نیاز مردم سیل زده سیستان و بلوچستان را برای اطلاع عموم مردم در کنار این پایگاه‌ها قرار دهند تا مردم بر حسب توان خود در این امر خیر و نوع دوستانه کمک کنند.

او با بیان اینکه مردم از اهدای البسه و اسباب بازی دسته دوم خودداری کنند، اضافه کرد: اقلام غیرنقدی بعد از جمع آوری در قالب کاروان‌های ارسالی از استان ایلام به استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود و همچنین اداوات راهسازی و لایروبی نیز با وجود طولانی بودن مسافت بین ۲ استان برای آن‌ها ارسال می‌شود.

او تاکید کرد : در صحبت‌هایی که با معاون عمرانی و مدیر بحران استانداری سیستان و بلوچستان امروز صبح داشتیم نیاز‌های این منطقه سیل زده احصا شد که مواد غذایی، چون خرما، لوازم بهداشتی، البسه نو، آب معدنی، تانکر آب، ست‌های امداد، انواع ماشین آلات و ادوات راهسازی، آب و لجن کش، تیم‌های امدادی و چادر، پتو، ... از جمله موارد مورد نیاز مردم سیل زده این استان است.

کرمی گفت : باتوجه به اینکه استان ایلام سابقه درگیری سیل را داشته شرایط بحرانی استان سیستان و بلوچستان قابل درک است و باید دستگاه‌های مختلف با ترغیب و تشویق کارکنان خود مبلغی هرچند اندک از حقوق آن‌ها را برای کمک به مردم آسیب دیده سیستان و بلوچستان در نظر بگیرند.

او افزود : کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان ایلام اهدایی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان به وزارت کشور و مدیریت ستاد بحران گزارش می‌شود و با توجه به اندک بودن فرصت دستگاه‌ها از فردا اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و همچین روز جمعه در مصلی شهر ایلام و تمام مساجد محل برگزاری نماز جمعه صندوق‌های جمع آوری کمک به سیل زدگان گذاشته شود.

انتهای پیام/ه

برچسب ها: حوادث ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.