کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی امید به علت سوء مدیریت ها نتوانست به حسرت صعود نکردن به المپیک پایان بدهد.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف تیم ملی فوتبال امید در  مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: به هر حال  علی رغم سوء مدیریت‌ها و جابه جایی مربیان امیدوار بودیم که تیم ملی امید از گروه مرگ به المپیک توکیو راه یابد، اما در نهایت نتوانستیم به حسرت  صعود نکردن به المپیک  پایان بدهیم. جابه جایی زیاد بازیکنان امید و فرصت‌های از دست رفته مزید برعلت شد که نتوانیم در مسابقات انتخابی به موفقیت دست یابیم.  

اقبالی ادامه داد: ما مشکلاتی در خط حمله داشتیم و مهاجمان تیم ملی امید نتوانستند از موقعیت‌های گلزنی استفاده کنند و ضربات آخر را به بیرون می‌زدند.  به هر حال این مشکلات در طول  یک ماه حل نمی‌شود و  فوتبالیست‌ها باید از دوران نوجوانی آموزش ببینند تا  در رده‌های امید و بزرگسال بتوانند بازی خوبی از خود ارائه دهند. علاوه بر این تیم ملی چین حرفی برای گفتن نداشت و تیم ملی کشورمان ۱۱، ۱۲ کرنر زد و  ۴، ۵ موقعیت گلزنی  صددرصدی هم نزدیم و با وجود اینکه تیم ملی امید از حریفش بهتر بازی کرد در نهایت از  رقابت‌های انتخابی المپیک حذف شد و  این تیم بعد از ۴۴ سال نتوانست به المپیک توکیو  راه یابد.  

مربیان متخصص برای تیم های پایه باید بگذارند 

کارشناس فوتبال درباره  راهکار تیم ملی امید برای راه یابی به المپیک  بیان کرد: به نظرم مدیران متخصص باید در راس فوتبال کشورمان قرار بگیرند و تشکیل آکادمی‌ها در باشگاه‌های ما اجباری شود. مربیان متخصص برای تیم‌های رده‌های پایه بگذارند و آموزش گام به گام به فوتبالیست‌ها داده شود تا تیم‌های ملی فوتبال کشورمان در همه رده‌های سنی بعد از ۱۰ سال حرفی برای گفتن داشته باشند. در حال حاضر مربیان متخصص در فوتبال کشورمان بیکار هستند و  این موضوع به فوتبال کشورمان لطمه زده است.  اگر ما برنامه ریزی و استراتژی نداشته باشیم و از افراد متخصص در رده‌های ملی استفاده نکنیم در آن صورت تیم ملی تایلند هم برایمان مشکل ساز می‌شود.  

اقبالی درباره اینکه قرار است تیم ملی فوتسال ۴ سال بعد در المپیک شرکت کند، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم، اما اگر این اتفاق رخ بدهد مدیران فوتبال راحت می‌شوند و فوتبال کشورمان از وضعیت بحرانی خارج می‌شود.  


بیشتر بخوانید: انتخابی المپیک ۲۰۲۰/ تیم ملی فوتبال ایران یک - چین صفر/ حسرت امید‌ها ابدی شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار