وزیر دفاع ترکیه گفت این کشور به دنبال یک راه‌حل سیاسی برای حل بحران لیبی و ایجاد صلح در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، امروز گفت این کشور به دنبال یک راه‌حل سیاسی برای حل بحران لیبی است.

آکار که در میان خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار کرد کشورش به دنبال آن است که با حل بحران لیبی صلح و امنیت را به آن بازگرداند و راه‌حل سیاسی بهترین راه در این زمینه است. او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند «آتش‌بس در لیبی امکان پذیر نیست» گفت: «نمی‌توانیم این را بگوییم. تلاش برای آتش‌بس ادامه خواهد یافت.»

وزیر دفاع ترکیه در ادامه گفت در کنفرانس برلین احتمالا نتیجه‌ای برای لیبی حاصل خواهد شد.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند. هشت ماه پیش، نیرو‌های تحت هدایت خلیفه حفتر به طرابلس حمله و هدف خود را تصرف پایتخت اعلام کردند. از آن زمان تاکنون درگیری‌ها در لیبی ادامه دارد.

از چند هفته پیش، ترکیه و روسیه همکاری‌های دوجانبه را برای برقراری آتش‌بس در لیبی آغاز کرده‌اند. سران دو کشور در این خصوص دیدار‌هایی داشتند و تماس‌هایی با دو طرف درگیر در لیبی صورت گرفت. با این حال، روز گذشته خلیفه حفتر مذاکرات آتش‌بس را که به ابتکار روسیه و ترکیه در مسکو برگزار شده بود و بر اساس گفته‌های روسیه پیشرفت‌های خوبی داشت بدون امضای سند آتش‌بس ترک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار