۴ کشاورز برتر همدانی در جمع کشاورزان نمونه ملی قرار گرفتند.

۴ کشاورز برتر همدانی در جمع کشاورزان نمونه ملیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سی و چهارمین دوره تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری با حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی دیروز  در سالن اجلاس سران برگزار شد.  

در این مراسم از کشاورزانی که در زمینه فعالیت خود دارای عملکرد ممتازی بوده اند تقدیر به عمل آمد و جوایزی نیز از جانب رئیس جمهور به آنان اهدا شد.

در این مراسم ۱۲ تن از کشاورزان نمونه استان همدان نیز حضور داشتند که ۴ تن از آنان به عنوان کشاورز نمونه ملی  مورد تقدیر قرار گرفتند.

از میان ۴ کشاورز نمونه ملی استان همدان؛  وجیه الله اسدی از روستای قراگل کبودراهنگ به دلیل عملکرد مطلوب در کشت جو آبی موفق به کسب این عنوان شد. استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، استفاده از بذور اصلاح شده، و رعایت اصول فنی کاشت و برداشت را میتوان از عوامل موفقیت وی عنوان نمود.

 محمد نوروزی از روستای کرزان تویسرکان دیگر کشاورز نمونه ملی از استان همدان به دلیل  عملکرد مطلوب در زمینه باغداری گردو موفق به دست یابی به این عنوان شد. استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و رعایت اصول فنی، موجب برداشت گردوی بسیار با کیفیت توسط این بهره بردار بخش کشاورزی شد که عنوان کشاورز نمونه ملی را نیز برای وی به ارمغان آورد.

 رضا خزایی بهره بردار بخش کشاورزی از روستای مرادآباد تویسرکان نیز به دلیل موفقیت در تولید پیوندک گردو با کیفیت و سالم به منظور تولید نهال با کیفیت موفق به اخذ عنوان کشاورز نمونه ملی گردید.

ابوالقاسم کولیوند از روستای فرسفج تویسرکان به عنوان چهارمین کشاورز نمونه ملی از استان همدان، فعال در زمینه آموزش و ترویج کشاورزی، به دلیل عملکرد مطلوب در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی-ترویجی، ارتباط قوی با محققین مراکز تحقیقاتی و بهره برداران منطقه، مشارکت در توسعه روستا و عضویت در هیئت مدیره تشکل‌های کشاورزی موفق به اخذ این عنوان  شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.