سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد آمار تلفات غیرنظامیان بر اثر حملات نظامیان آمریکایی و افغانستانی در سال ۲۰۱۹ بیشتر از آمار کشته‌شدگان غیرنظامی در حملات طالبان بود.

دیدبان حقوق بشر: در سال ۲۰۱۹ نظامیان آمریکایی بیشتر از طالبان غیرنظامیان افغان را کشته‌اندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان دیدبان حقوق بشر امروز در تازه ترین گزارش خود که وضعیت جنگ و ناامنی را در صد کشور جهان ارزیابی کرده، اعلام کرد: در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، شمار تلفات غیرنظامیان افغان بر اثر حملات نظامیان آمریکایی و افغان بیشتر از آمار تلفات غیرنظامیان بر اثر حملات طالبان بود.

سازمان دیدبان حقوق بشر بدون اشاره به آمار تلفات غیرنظامیان افغان افزود نیروهای ویژه امنیتی افغان که در حمایت سازمان سیا قرار دارند، مرتکب خودسری های متعددی شده و غیرنظامیان زیادی را کشته اند. این سازمان، کشتن یازده عضو یک خانواده در استان پکتیا را نمونه ای از کشتار غیرنظامیان در حملات نیروهای ویژه افغان اعلام کرده است.

همچنین حدود چهار ماه قبل نظامیان آمریکایی، کشاورزان افغان را در استان ننگرهار هنگام جمع آوری محصولات «چلغوزه» هدف حملات هوایی قرار دادند که بر اثر آن چهل و پنج غیرنظامی کشته شدند.

چند روز قبل نیز نظامیان آمریکایی منطقه ای از شهرستان «شیندند» استان هرات را بمباران کردند که بر اثر آن بیش از چهل غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار