رئیس اداره دامپزشکی میامی گفت: خودروی حمل غیرمجاز یک تن شیر در میامی توقیف شد و با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی میامی امحاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، غلامرضا همتیان رئیس اداره دامپزشکی میامی گفت: خودروی حمل غیرمجاز یک تن شیر در میامی توقیف شد و با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی میامی امحاء شد.

او افزود: این خودرو که از شهرستان گرمه وارد شهرستان شده بود قبل از توزیع با واکنش کارشناسان اداره دامپزشکی روبرو شد.

همتیان تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه اهمیت دارد اقشار مختلف مردم با مشاهده چنین مواردی به دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی میامی اظهار داشت: راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

او  با بیان اینکه شیر خام از جمله مواد خوراکی بسیار حساس است، افزود: برای انتقال آن به مراکز فرآوری باید شرایط استاندارد و مناسب فراهم شود.

همتیان بیان کرد: در اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی بر مراکز جمع آوری شیر خام و در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه، نظارت دقیقی به مراکز جمع آوری شیر خام توسط دامپزشکی شهرستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی میامی تصریح کرد: مردم از خرید و مصرف مواد لبنی که به صورت غیرمجاز و بدون نظارت اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان تهیه می‌شود، خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه احداث حمام ضد کنه برای دام‌های شهرستان ضرورت دارد گفت: دامپزشکی شهرستان میامی در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام و پیشگیری از بیماری‌های منتقل شده از آن مانند تب کریمه کنگو در نظر دارد امسال ۲ حمام ضد کنه برای روستا‌های فاقد دهیاری این شهرستان احداث کند.

۲ مرکز جمع آوری شیر در سطح شهرستان میامی مجوز فعالیت دارند.

در شهرستان میامی واقع در شرق استان سمنان بیش از چهار هزار راس دام سنگین و ۲۰۰هزار راس دام سبک وجود دارد.

میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.