مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : یک هزار هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان گرمسیری، امسال به کشت سیب زمینی اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اردشیر نورمحمدی مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع سانته، مارپلا و آگریا، برون و مارفونا و رقم جدیدی به نام فابولا است که پیش بینی می‌شود با توجه به رطوبت خاک و بارندگی‌های مناسب در صورت نبود سرما و یخبندان، از هر هکتار زمین‌های کشت شده بین ۲۵ تا ۳۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او گفت : کشت سیب زمینی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می‌شود، ولی با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین، این محصول در زمستان کشت می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول سیب زمینی در قصرشیرین با توجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی در اردیبهشت انجام می‌شود که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دما بستگی دارد.

نورمحمدی افزود: بذر سیب زمینی از مکان‌های معتبر خریداری و تامین شده و با تمهیدات اتخاذ شده از ورود بذر‌های آلوده جلوگیری می‌شود و همچنین کارشناسان بر مراحل کشت نظارت دارند ضمن اینکه کود به میزان مورد نیاز از نوع فسفاته، پتاسه و اوره نیز در بین کشاورزان توزیع شده است.

او افزود: پارسال در مجموع ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان قصرشیرین برداشت شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.