دادستان اوکراین از ایران خواست جعبه سیاه هواپیمای سرنگون‌شده بوئینگ را به دولت کی‌یف تحویل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان اوکراین از ایران خواسته است «جعبه سیاه» [ثبت کننده صدا‌های پرواز] هواپیمای بوئینگ اوکراینی را که روز ۸ ژانویه در نزدیکی فرودگاه امام خمینی تهران سقوط کرد را به دولت کی‌یف تحویل دهد.

دفتر دادستانی اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «دفتر دادستان کل و سرویس امنیتی اوکراین از مراجع ذیصلاح جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده است با انتقال جعبه سیاه پرواز PS۷۵۲ تهران-کی‌یف به مأمورین قانونی اوکراین موافقت کند.»

این دفتر گفته است که اوکراین برای اطمینان از رمزگشایی صحیح آنچه در پرواز ضبط شده و حفظ شواهد در بررسی شرایط این سقوط، اقدامات قابل قبولی را انجام می‌دهد.

هفته گذشته، یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین لحظاتی پس از پرواز از فرودگاه بزرگ بین المللی تهران سرنگون شد. در این سانحه هوایی همه ۱۷۶ سرنشین هواپیما که اتباع کشور‌های ایران، کانادا، اوکراین، افغانستان، آلمان، سوئد و انگلیس بودند، جان باختند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۸
دادن جعبه سیاه به اکراین اشتباه است. رمز گشایی میتواند با نظارت ایران در همین جا انجام شود من شکی ندارم که پای امریکا در میان است خرابکاری امریکا خیلی بیشتر از خطای انسانی از جانب سپاه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۵ دی ۱۳۹۸
اشکال نداره بریم اوکراین بازخوانی بشه با دست کارشناسان خودمون ببرند و در حضور کارشناسان خودمون رمز گشایی بشه
-
بلبل
۱۲:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۸
نخیر بدین روسیه یا چین رمزخوانیش کنه.....
آخرین اخبار