معاون قوه قضاییه در قزوین گفت: با کمک شورا‌های حل اختلاف ۶ هزار زندانی از بند آزاد شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین مظفری معاون قوه قضائیه و رئیس شورا‌های حل اختلاف کشور در بازدید از شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: این شورا‌ها در طول فعالیتشان با پادرمیانی، ۶ هزار زندانی را از حبس آزاد و همچنین ۱۷۰ فقره قتل را با صلح و سازش مختومه کرده اند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف کشور افزود: استان قزوین با ۵ مورد سازش پرونده قتل جایگاه خوبی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری اضافه کرد: شورا‌های حل اختلاف قزوین در زمینه استفاده از سیستم الکترونیکی (سی ام اس) یکی از استان‌های پیشتاز در کشور است و این شورا با ۷ پرونده معوقه در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون قوه قضاییه گفت: با توجه به سابقه انقلابی و دینی قزوین و وجود نخبگان و شخصیت‌های بزرگ دینی در این استان، انتظار می‌رود در زمینه اجرای احکام و مصالحه اقدامات مناسبی در استان صورت گیرد و شاهد ترویج صلح و سازش باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور همچنین با اشاره به موضوع بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت:طرح بیمه پنج ساله آنها یعنی از سالهای 87 تا 92 در دست اقدام است و مقدمات آن فراهم شده است و به زودی و طی هفته های آتی به اجرا در خواهد آمد.

او با اشاره به سیاست ریاست قوه قضائیه کشور برای تقویت این شورا گفت:کسانی که واجد شرایط هستند به استخدام مجموعه شورا‌های حل اختلاف در می‌آیند و البته این طرح فعلا در دست بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به همکاری ۳۵ هزار نفر با شورا‌های حل اختلاف در کشور افزود: طرح استخدام تعدادی از کارکنان شورا‌های حل اختلاف در این نهاد به دولت ارائه شده و در دست بررسی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.