وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد این کشور در هیچ یک از طرح‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از دریانوردی بین المللی در خلیج فارس شرکت نخواهد کرد.

پرچم آمریکا ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره مباشر، تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن در نشست خبری مشترک با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن اعلام کرد: «در هیچ یک از طرح‌های نظامی آمریکا یا اروپا برای حفاظت از دریانوردی بین المللی در خلیج فارس شرکت نخواهیم کرد.»

وزیر دفاع ژاپن افزود: «حفاظت از دریانوردی بین المللی در تنگه هرمز به نفع ملت ژاپن است. برای کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه تلاش می‌کنیم.»


بیشتر بخوانید: دیدار نخست وزیر ژاپن با ولیعهد عربستان در ریاض


یک مقام وزارت خارجه ژاپن روز دوشنبه گفت ژاپن، عربستان، و امارات باید با هم برای تنش زدایی از اوضاع در خلیج فارس کار کنند.

این مقام ژاپنی اعلام کرد: «رابطه قدرتمند ژاپن هم با ایران و هم با آمریکا به ما کمک می‌کند که نقشی دیپلماتیک در خنثی سازی تنش‌های تشدید شده منطقه‌ای بعد از کشتن (به شهادت رسیدن سردار سپهبد) قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی ایران توسط آمریکا و حمله موشکی تلافی جویانه ایران علیه نیرو‌های (تروریست) آمریکایی در عراق ایفا کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار