تهدید مجلس نمایندگان آمریکا به احضار پمپئو برای توضیح درباره ترور سردار سلیمانی

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پس از خودداری وزیر خارجه این کشور از حضور در نشست مربوط به ارائه توضیحات درباره ترور سردار سلیمانی، تهدید به احضار وی کرد.

الیوت انگلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه تهدید کرد در صورتی که «مایک پمپئو» از ارائه اطلاعات درباره سیاست دولت این کشور در قبال ایران و ترور سردار سلیمانی خودداری کند، احضار خواهد شد.

«الیوت انگل» طی اظهاراتی در آغاز نشستی که پمپئو از حضور در آن برای ارائه توضیحات درباره ترور سردار سلیمانی خودداری کرده بود، گفت: اگر وزیر خارجه با کمیته روابط خارجی همکاری نکند این کمیته به طور جدی اقدامات دیگری شامل احضار وی اتخاذ خواهد کرد.

انگل گفت که نامه‌هایی برای مایک پمپئو و «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، برای ارائه اطلاعات درباره ترور سردار سلیمانی می‌فرستد.


بیشتر بخوانید:


رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نیز از عدم حضور وزیر خارجه این کشور در نشستی برای ارائه توضیحاتی درباره ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد.

الیوت انگل در بیانیه‌ای گفت: «هر روز که می‌گذرد سوال‌های بیشتری درباره حمله‌ای که (سردار شهید) قاسم سلیمانی را کشت مطرح می‌شود. آیا واقعا تهدیدی قریب الوقوع وجود داشت؟ آیا این بخشی از یک عملیات بزرگتر بود؟ توجیه قانونی آن چه بود؟ راه پیش رو چیست؟»

آمریکا در حمله‌ای متجاوزانه و جنایتکارانه، سیزدهم دی ماه سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی و جمعی از همراهانشان را در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرد. این اقدام تروریستی آمریکا به دستور مستقیم دونالد ترامپ انجام شد. اقدامی که با انتقادات بین‌المللی روبرو شد و موجی از خشم و انزجار در ایران را به دنبال داشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار