رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت دوطلبان مجلس از سوی هیئت‌های نظارت بر انتخابات، از رقابت ۱۸ داوطلب برای تصدی کرسی‌های استان قزوین در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: ۷۴ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان، تأیید صلاحیت شدند که نتایج آن به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است و به ازای هر کرسی مجلس، ۱۸ داوطلب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حبیبی افزود: روز یکشنبه ۲۲ دی ماه نتایج صلاحیت‌های داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد و داوطلبانی که رد صلاحیت شدند و یا صلاحیت شان احراز نشده است می‌توانند بر اساس اطلاعیه شورای نگهبان تا روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه به دفاتر هیئت‌های نظارت بر انتخابات در استان‌ها و یا به شورای نگهبان مراجعه و اعتراض شان را ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه، در دو مرحله، صلاحیت مجدد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بررسی خواهد شد و چنانچه در بررسی صلاحیت ها، صلاحیت جدیدی احراز شود، به داوطلب یا داوطلبان مورد نظر ابلاغ خواهد شد تا وارد عرصه انتخابات شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه فرایند برگزاری انتخابات از سوی وزارت کشور، ستاد‌های انتخابات استان و فرمانداری‌ها به صورت مکانیزه دنبال می‌شود، گفت: ۲۵ فرایند در انتخابات برگزار می‌شود که ۲۴ فرایند آن (معادل ۹۶ درصد) به صورت مکانیزه برگزار می‌شود و تنها یک فرایند، که همان رأی گیری در روز دوم اسفند است، به صورت غیر مکانیزه برگزار خواهد شد.

حبیبی گفت: شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری مکانیزه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال مذاکره هستند و چناچه شورای نگهبان برگزاری الکترونیک انتخابات را تأیید و وزارت کشور هم به استان‌ها ابلاغ کند، این آمادگی وجود دارد که رأی گیری به صورت مکانیزه برگزار شود.

او افزود: ما منتظر جمع بندی نهایی از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور هستیم.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان قزوین، مقدمات کار برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و با امنیت کامل در استان فراهم شده است.

حبیبی از فعالیت حدود هزار و ۶۱ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: تأکید ما این است که شعبه‌های اخذ رأی ثابت باشند و از شعب سیار مگر در موارد خاص و فقط برای روستا‌هایی که امکان دایر کردن شعبه ثابت در آن‌ها وجود ندارد، استفاده خواهد شد.

او افزود: با توجه به اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند و آخرین ماه زمستان برگزار می‌شود و با عنایت به پیش بینی بارش برف و باران در مناطق صعب العبور، ستاد انتخابات استان برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مجلس تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.