رئیس فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: ٢٤ کشور در مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون جهانی در نشست خبری سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که امروز (سه شنبه) در محل این فدراسیون برگزار شد اظهار داشت: دقیقا ٢٤ کشور در مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی حضور دارند. ۱۰۳ میهمان و ورزشکار در رشته‌های زورخانه‌ای تیمی و انفرادی و کشتی پهلوانی مسابقه می‌دهند. از اروپا ٨ کشور لهستان، ترکیه، اوکراین، استونی، گرجستان، مجارستان، قبرس و آذربایجان در این مسابقات حضور خواهند داشت. از آفریقا کشور‌های اوگاندا، تانزانیا، زیمباوه، کامرون و بنین شرکت می‌کنند و از آسیا نیز تیم‌های کره جنوبی، هند، اندونزی، افغانستان، بنگلادش، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، قزاقستان و ایران در مسابقات حضور دارند.


بیشتر بخوانید: نصیری: هنوز هم مدعی وزن ۶۵ کیلوگرم هستم/ برای اثبات شایستگی هایم تلاش می‌کنم


وی با بیان اینکه مسابقات در سه بخش تیمی، انفرادی و کشتی پهلوانی برگزار می‌شود تصریح کرد: تیم‌ها را به لحاظ اینکه بعضی کشور‌ها لیگ داخلی ندارند معمولا یک هفته زودتر دعوت می‌کنیم. تیم‌ها در سه استان از جمعه و شنبه گذشته وارد شدند تا یکشنبه آینده که ورودی تیم‌هاست، یک هفته زودتر دوره و مسابقه خواهند داشت.  اندونزی، اوگانادا، هند، بنگلادش، عراق، افغانستان وارد ایران شده‌اند و باقی تیم‌ها در روز‌های آینده می‌آیند.

مهرعلیزاده با اشاره برنامه رقابت ها ادامه داد: ٢٨ دی ورود تیم‌ها به بجنورد خواهد بود. ٢٩ دی ماه وزن کشی و ۳۰ دی ماه مسابقه تیمی، یکم بهمن هنر‌های فردی و دوم بهمن کشتی پهلوانی و اختتامیه برگزار خواهد شد. رشته ورزش زورخانه بیشتر رشته نمایشی بود و ما برای تبدیل آن به رقابتی، برنامه ریزی شده است. بایستی جذابیت و سرعت عمل را بالا ببریم که مقبول سن جوان‌ها باشد.

وی در مورد اینکه چرا از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مطالبه بودجه دارند گفت: ما تازه کار را شروع کردیم و برخی از فدرسیون‌های جهانی ۷۰ سال است شروع کرده‌اند. یک وظیفه ملی است و کشور باید هزینه کند. هیچ کشور دیگری به ما کمک نمی‌کند، چون ما در حال انتقال فرهنگ خودمان هستیم. با وجود اینکه امسال هزینه‌ها خیلی بالا رفته، مسابقه پهلوان پهلوانان خواهیم داشت و این مسابقات چند میلیارد هزینه دارد.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که تاکنون چقدر بودجه از مجلس دریافت کرده اند عنوان کرد: خیلی کم، یک سال که خوب گرفتیم ٤ میلیارد تومان بود و یک سال هم ۴۰ میلیون تومان و یک سال نیز یک میلیارد تومان. احزاب در بودجه بی تاثیر نبوده، اما خط سیاسی را دخیل نمی‌دانم. من بنیانگذار این کار هستم و تمام وقتم را می‌گذارم. اگر سال‌ها بعد صدای ضرب از زورخانه می‌آید و به فارسی شعر می‌خواند و یک عده زورخانه تمرین می‌کنند این توسعه داشته باشد ارزش دارد.

رئیس فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خاطرنشان کرد: مسابقات این دوره شاید نزدیک به سه میلیارد تومان هزینه داشته باشد، اما یک ریال هم بودجه دولتی نگرفتیم. ولی در تداوم کار کمک رسمی و دولتی نباشد پیشرفت طول می‌کشد.


بیشتر بخوانید: ۴ کشتی گیر آزادکار ایران در راه ایتالیا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار